luni, 11 februarie 2013

Administraţia Fondului Cultural Român – vaca de muls a Jumătăţii Pline






“Impostor” =  Persoană care caută să înșele, profitând de necunoștința sau de buna-credință a oamenilor; șarlatan, mincinos. ♦ Persoană care caută să se substituie altcuiva (pentru a lucra, a profita în numele lui). (dex online)

“Escroc” = Persoană care înșală pe alții și îşi însușește, prin mijloace frauduloase bunuri străine; pungaș, șarlatan. (dex online)

Am dat definiţia acestor două substantive pentru că le voi folosi adesea în cele ce urmează. Ele nu sunt injurii aduse persoanelor respective,  ci trăsături de caracter ale lor. Fără aceste trăsături, nu ar fi reuşit niciodată să înşele o instituţie a statului cu atâţia bani. Atenţie, eu nu-i acuz de furt pe aceşti oameni, ei sunt blindaţi cu acte pentru  banii încasaţi, la fel ca băieţii deştepţi din energie, industrie şi agricultură...
  Îi acuz doar de şmecherie, dar şmecheria  nu este imputabilă penal. Poate doar moral, dar ce mai înseamnă morala în ziua de azi? 
În cele ce urmează vă pun doar nişte informaţii la dispoziţie, ca un adevărat "culegător de informaţii", cum m-a numit în derâdere un acolit al lor... iar dumneavoastră, dragi autori de BD, judecaţi singuri câţi bani v-au revenit din cei încasaţi de Jumătatea Plină pe munca dvs.
 Dacă sunteţi mulţumiţi, colaboraţi în continuare cu ei, iar  eu vă aştept invectivele la adresa cunoscută.

Din păcate, în zilele noastre şi în această ţară, dacă  eşti un om  cinstit,  munceşti din greu pentru pâinea zilnică, respecţi  legile, nu minţi şi nu înşeli, atunci nu numai că vei muri de foame – more or less - dar vei ajunge în mod garantat victima impostorilor şi escrocilor. Şi mă refer mai ales la artişti, adevăraţii artişti care, datorită pasiunii lor pentru BD, sunt atât de uşor de dus de nas de escroci.

În anul 2006 s-a înfiinţat de către A. M. Pravicenco şi O. Avramesco asociaţia “Jumătatea Plină”. Scopul ei este de a sifona de bani cât mai multe instituţii culturale publice, româneşti şi străine. Astfel, după ce, până în anul 2010, ei au jumulit de bani Institutul Francez din Bucureşti (în perioada mandatului domnului director Didier Dutour) din acel an şi-au extins aria de acţiune şi la Administraţia Fondului Cultural Naţional.
In 2010 ei depun două proiecte pentru care au primit instantaneu finanţări.
Să le luăm pe rând.





Afişul atelierului de serigrafie pentru copii, susţinut de Pakito Balino, aşa cum îl găsiţi pe blogul Jumătăţii Pline
Pentru proiectul “Publicaţi în serigrafie” (înscris în cadrul secţiunii “educaţie culturală”) ei primesc suma de 8.762 lei (toate cifrele citate de mine le găsiţi pe site-ul AFCN).
 Dar ce au făcut cu aceşti bani? În noiembrie 2010 au  organizat un atelier de “serigrafie culinară pentru copii”,  atelier animat de “artistul” francez Pakito Balino,  sosit la Bucureşti la invitaţia şi pe banii Institutului Francez.  Am pus  cuvântul artist între ghilimele, pentru că el este un pornograf notoriu, binecunoscut în Franţa. Iată cum descrie Jumătatea plină, pe propriul ei blog, atelierul : 
 Intâlnire cu Pakito Bolino, eminenţa cenuşie a editurii Le Dernier Cri,  vizită ghidată a expoziţiei de postere/cărţi serigrafiate şi vizionare a ultimului film de animatie produs de editura.   + supliment pornografie, trash, horror, noise, Japan and more... “ (sublinierea lor).
 Ulterior, revista Vice va publica un articol despre acest atelier: „Efectele sînt din cele mai îngrozitoare. Cadavre, copii spînzurati, membre amputate, pornografie, toate parcă urlîndu-ți prin culorile vii folosite în serigrafie, îndemnul de bază al celor de la Le Dernier Cri – vomită-ți ochii!“.

(c) Pakito Bolino, artistul pornograf  pe care directorul Didier Dutour al  Institutului  Francez  l-a adus în ţara noastră pentru a-i învăţa pe copiii români serigrafia, pe banii AFCN

Acesta este proiectul pentru care o instituţie culturală de stat a acordat suma de 8.762 lei, un proiect adresat copiilor români minori, sub titlul de “educaţie culturală”.
Priviţi  şi nişte “opere de artă” imprimate de Jumătatea Plină în  atelierul de serigrafie finanţat din banii AFCN, adică ai dumneavoastră. Deşi pornografia este interzisă prin lege în România, Administraţia Fondului Cultural Român o finanţează la greu. Dacă decidenţii AFCN doresc să poarte astfel de tricouri, le pot comanda pe adresa sefeu.blogspot.com:

AFCN încalcă cu bună ştiinţă Legea contra pornografiei sponsorizând multiplicarea a astfel de "opere de artă" de către Jumătatea Plină


Încă o dată îmi cer scuze cititoarelor acestui blog, pentru că le "oblig" să privească asemenea obscenităţi - cred însă că lumea trebuie să ştie la ce sunt folosiţi banii care le sunt reţinuţi sub formă de taxe şi impozite.

 

In acelaşi an, Asociaţia  Jumătatea plină mai primeşte pentru proiectul “Arhiva Sonoră a Centrului  Naţional al Dansului” suma de 23.307 lei. Aceasta în cadrul unei secţiuni intitulată  “Arte Vizuale şi Arhitectura.” (sic!). De notat că, într-un singur an AFCN acordă  Jumătăţii pline  peste 30.000 de lei pentru două proiecte, în timp  ce unor Instituţii culturale  de stat precum Editura Academiei Române, Institutul Naţional pentru Studiul Totalitarismului, Arhivele Naţionale ale României li s-au refuzat proiectele. Centrul Naţional al Dansului este o instituţie de stat cu zeci de angajaţi. Cu toate acestea ei nu au fost capabili să depună un proiect pentru propria lor arhivă sonoră  şi suma de 23.307 lei este acordată unei  asociaţii private,  formată din doi “muzicologi” fără studii de specialitate, fără experienţă în domeniu, . . Si, de altfel, întreb şi eu (retoric) pe responsabilii de la AFCN, unde poate fi consultată de către public această arhivă sonoră?

“Mulgerea” AFCN continuă şi în anul 2011,  când asociaţia Jumătatea plină  primeşte suma de 32.078,64 lei pentru o carte aşa zis de benzi desenate,  intitulată “Cartea lui George”. Acest volum  de mâzgăleli anticulturale,  în care personajul principal se droghează şi vorbeşte cu propriul său fund, iar acesta îi răspunde “ete pârţ”,  a fost deja finanţat de Institutul Cultural Român în anul 2010,  banii intrând în buzunarele unui transfug sârb, proprietarul unei aşa zise edituri,  Hardcomics. Spun aşa zisă pentru că acest pseudo editor nu a publicat niciodată cărţi din fonduri proprii ci doar pe banii diverselor instituţii culturale precum Muzeul Naţional de Artă Contemporană, ICR,  AFCN sau fundaţia Pro Helvetia.
Cum a putut AFCN să dea 32.000 de lei   asociaţiei Jumătatea plină,   care nu are nici cea mai mică legătură cu editarea acestei cărţi anti-culturale, rămâne un mare mister. 




Şi credeţi că cei doi escroci se opresc aici? Nici gând.  Iată că şi  în anul 2012 ei primesc de la AFCN  (cu ce complicităţi?) o sumă şi mai mare,  54.096.00 lei pentru a organiza un aşa zis concurs de  comics în cadrul Salonului European de Benzi desenate de la Bucureşti
(“ Comics. Ro app Comics App pentru Salonul European al Benzilor Desenate, prezentare si concurs pentru tinerii autori -  secţiunea Artele vizuale si noile media  54.096.00 lei “ cităm de pe site-ul AFCN).

 Ce fac cei doi escroci cu jumătatea de milliard, am aflat la Gaudeamus,  unde ei parazitau de această dată standul Wallonie Bruxelles.  Cum Salonul European de la Bucureşti nu a mai fost organizat pentru că, sper,  în sfârşit,  instituţiile culturale finanţatoare şi-au dat seama că participau la o manifestare anti-BD şi  pornografică şi în egală măsură,   pompă de aspirat  bani pentru Jumătatea Plina,   aceştia trebuiau să justifice banii primiţi de la AFCN si i-au pacalit pe cei de la Wallonie Bruxelles să-i primească la standul lor.
Am avut curiozitatea să privesc îngrozitor de scumpa aplicaţie. Aplicaţie despre care orice programator  v-ar spune că a costat câteva sute de euro maxim (iar dacă eşti prieten cu el ţi-o face gratis). Pe ecranul tabletei defilau desene fără cursivitate şi fără text, care cu greu s-ar putea numi benzi desenate, realizate de celebri “autori” BD: Sorina Vasilina, Cristian  Pandrea, M. Grăjdeanu şi, rătăcit printre  aceste oiţe, cine credeţi? Tânărul Marian Mirescu.
Această aplicaţie a costat o jumătate de miliard de lei exact la fel cum frunza Elenei Udrea a costat 2 milioane de euro!

(c) Sorina Vasilina. Am găsit, în sfârşit, prin stihiile internetului,   o (una singură) planşă de BD desenată de "cea mai importantă reprezentantă a BD româneşti"de astăzi, în viziunea Jumătăţii  Pline şi a Muzeului  Benzii desenate




Detaliu din planşă. Observaţi vă rog componenta pornografică exacerbată a activităţii "artistice" a tuturor acestor indivizi. Iar instituţiile statului, AFCN şi ICR sponsorizează la greu aceste activităţi "artistice"!

Şi atunci, nu poţi să nu te întrebi: cum a fost posibil ca în doar trei  ani asociaţia Jumătatea Plină să încaseze – pe proiecte anti-culturale – care promoveaza pornografia, consumul de droguri şi estetica urâtului, suma de peste 120,000 de lei (un milliard două sute de milioane)?

Răspunsul e mult mai simplu decât v-aţi putea închipui. Unul din cei doi membri ai asociaţiei, face parte din bordul unei alte asociaţii, Coaliţia Sectorului Cultural Îndependent, înfiinţată – coincidenţă – în anul 2010, şi care îşi propune “să susţină şi să promoveze interesele sectorului cultural privat în relaţie cu autorităţile publice prin derularea unor activităţi de monitorizare şi campanii de advocacy şi lobby”. Mai pe româneşte, aşa cum puteţi constata consultând site-ul lor, prin şantaj (cu articole critice şi petiţii ) la adresa AFCN şi Ministerului Culturii.
Pentru edificarea metodelor lor, puteţi să citiţi protestul adresat de CSCI împotriva  AFCN şi Ministerului Culturii în data de 22 martie 2010 şi care se încheie astfel: “Ne consideram indreptatiti ca, in cazul in care situatia nu va fi remediata, iar masurile semnalate nu vor fi luate in considerare si nu se va porni un dialog real pentru punerea acestora in fapt, sa continuam protestul prin toate mijloacele permise de lege”. Şantajul a reuşit: “in iulie 2010, CSCI a primit din partea domnului Mihai Ghyka (presedintele consiliului AFCN)  invitatia de a propune un reprezentant in Consiliul AFCN”,  dupa cum aflăm tot de pe site-ul CSCI. .
Adică lupul cioban la stână, şi ca dovadă stau cei peste un miliard de lei încasaţi de Jumătatea Plină în doar trei ani.
În prezent cei doi escroci au deschis o librărie în spaţiul Muzeului Naţional de Artă Contemporană, din interiorul Palatului Parlamentului. In conditile în care ei vând poate nici 2-3 cărţi pe lună, întreb şi eu, neretoric, din ce îşi plătesc chiria pentru spaţiul ocupat în cea mai scumpă locaţie din România, şi cea de–a doua mare clădire a lumii, Palatul Parlamentului?
 Domnule director Mihai Oroveanu, care este cuantumul chiriei plătită lunar de către  “librăria” Jumătatea plină, o întreprindere de drept privat, pentru spaţiul pe care li l-aţi oferit după ce şi-au bătut joc  de instituţia pe care o conduceţi şi de activităţile organizate, în articolul “Republica benzilor desenate “ publicat în  revista Dilema Veche?


(c) foto Jumătatea Plină: oare cât plăteşte chirie "librăria" Jumătatea Plină în cea mai scumpă locaţie din România, Palatul Parlamentului?


În concluzie, întreb, oare se va găsi cineva, în această ţară, care să stopeze hemoragia banilor publici în buzunarele celor doi membri ai asociaţiei Jumătatea plină? Ministerul Culturii, Curtea de Conturi, poliţia, primul ministru al ţării, preşedintele său?
Dacă aceşti mini escroci fără anvergură au reuşit să înşele statul cu peste un  miliard de lei, vă mai miraţi că alţii reuşesc să delapideze miliarde de euro?

7 comentarii:

Paul S. spunea...

huh, oare ce cuvant din dictionar i s-ar potrivi acestui personaj insalubru de la webcomics?!
http://www.youtube.com/watch?v=AAMq0kTVm1U

:))))

transparent spunea...

Am văzut Ghidul Bibliografic Puiu Manu editat de Muzeul Benzii Desenate. Ca bedefil, nu prea găsesc oportună această apariție, în condițiile în care există deja o Monografie Puiu Manu, care conține mult mai multe informații despre autor. Nu înțeleg de ce nu s-au publicat în acele pagini mai multe planșe cu benzi desenate marca Puiu Manu. Când am citit că este vorba de 1316 planșe, mă gândeam că este vorba de o binevenită integrală Puiu Manu, dar nu a fost așa, din păcate...

Anonim spunea...

Maestre,

V-ati referit la un moment dat si la autorul BD Mihai Grajdeanu, care se lauda pe blogul propriu cu "ISTORIA ALTERNATIVA A LITERATURII ROMANE IN BENZI DESENATE", pentru care a incasat banutii de la stat, dar nu a publicat-o niciodata. Nu cumva e acelasi care se plangea prin presa ca nu l-ati invitat la Salonul BD de la Constanta?!

Dodo Niţă spunea...

Chiar el e. La salonul de la Constanta, in 2011, si-a lansat albumul Ciutanul, invitat de mine, dar in anul urmator avea pretentia la o expozitie personala si i-am spus ca nu e pregatit pentru asta.Salonul se desfasoara in interiorul Muzeului de Arta, exista totusi niste standarde de calitate care trebuie respectate. De curiozitate, l-ati auzit cumva miorlaind ca nici amicul sau Pisicul Patat nu l-a inclus in expozitia de "autori reprezentativi" de la Galateca?
In fine, pentru acuratete, nu am scris ca Grajdeanu ar fi mancat singur banii de la USR ci- din cate am inteles chiar de la el - mai degraba cei trei scriitorasi ar fi mancat banii si lui nu i-au mai ajuns decat de coperta. Ceea ce am vrut sa spun e faptul ca el, din dorinta de a epata, aseaza pe logo-ul blogului sau coperti de la albume BD, carti ilustrate si o coperta de la o carte netiparita, ceea ce mie mi se pare...neconventional, ca sa nu spun altfel...

Anonim spunea...

dragul meu frustrat(cred ca totuși definitia poți sa ti-o cauti singur); am marea rugaminte sa verifici încă odată referintele pe care le ai in postul de deasupra deoarece pot fi ușor interpretate ca fiind "misleading" pentru scumpii tai cititori suficient de lenesi cât sa nu deschidă nici măcar DEX-ul.

link-ul acesta te va duce direct către postul respectiv la care faci referire si in care scrie mare încă înainte sa îl deschizi "interzis minorilor" : http://concursbd.blogspot.ro/2010/11/interzis-minorilor.html ;banuiesc totuși ca nu ai nevoie de DEX si pentru asta....curios este ca as vrea sa aflu câte caiete de schite ale "autorilor" ai studiat pana acum...sau ești genul care citește prima pagina a cărților si ultima si se simte brusc luminat? mai verifica totuși înainte sa tragi concluzii, vei fi uimit!

te rog ai grija cu afirmatiile pe care le faci si cu veridicitatea lor pentru ca intri pe un teritoriu care nu se bazeaza decât pe fapte, nu pe supozitii....nu cred ca definitia pentru "calomnie" îți este cunoscuta , astfel ca te ajut eu: CALOMNÍE, calomnii, Afirmație mincinoasă și tendențioasă făcută cu scopul de a discredita onoarea sau reputația cuiva; defăimare, clevetire. – Din fr. calomnie, lat. calumnia.
totusi as vrea sa aflu câte proiecte de amploarea acestora ai organizat tu pana acum...
distracție plăcută in continuare!

Paul S. spunea...

Mda, au sarit sus din buimaceala , cei doi strambi de la profitabila "libraria jumatatea plina de paduchi" (nici 10 carti vandute pe luna), care n-au scris un rand vreodata despre BD (uitati-va cu totii la linkul indicat de anonimul incoerent de mai sus, nu sunt capabili sa formuleze un anunt de promovare, mai stilizat, de 3 randuri, au scris ca si cum ar tranti o flegma), dar au pretentia sa fie unicii exponenti ai unei arte pe care n-au promovat-o in realitate niciodata, s-au folosit de BD doar sa-si schimbe pantalonii rupti in fund cu unii cu eticheta (de firma).

Anonim spunea...

Multumesc pentru aceste informatii, nu imi imaginam ca pot exista aceste obscenitati ridicate la rang de arta pe banii contribuabilului roman. E adevarat ca am avut unele semne de intrebare cand am vizitat cu baietelul meu acum 1 sau 2 ani un salon european organizat in Bucuresti langa piata Sf. Gheorghe. Un etaj care nu era vizitat aproape de nimeni era destinat numai adultilor (de ce oare a fost necesar asa ceva la un salon de banda desenata?) si daca nu ar fi fost expozitiile lui Livia Rusz si Sandu Florea as fi batut drumul pana acolo degeaba. Multe porcarii pe pereti si putini autori autohtoni de valoare in afara de cei mentionati mai sus.