duminică, 24 mai 2020

Muzeul Benzii Desenate din România - amintire din 2014


În luna mai 2014 am deschis la Galeria de Artă din  Craiova expoziția "Muzeul Benzii Desenate din România". Era pentru prima oară când  această galeria propunea publicului oltean o expoziție de benzi desenate (a doua oară va fi în 2018, când am curatoriat expoziția Puiu Manu la90 de ani).
Spre deosebire de alte expoziții de benzi desenate organizate după 2010 în țara noastră, de tot felul de neaveniți și impostori,  eu am făcut o adevărată și dificilă muncă de curatoriat, alegând lucrări doar a celor mai buni artiști BD, iar fiecare planșă originală  și afiș expuse au avut o poveste în spatele său  - un motiv pentru care au fost puse pe simeze. Privilegiații care au vizitat acea expoziție știu despre ce vorbesc.
În fine, expoziția a adus la Craiova câțiva dintre cei mai proeminenți artiști BD de la noi, care au stat de vorbă cu publicul și au dat dedicații pe albumele lor.

Aceste fotografii aparțin familiei Nicoleta și Nicolae Mihai, care le-au pus aseară pe pagina lor de facebook, de unde le-am cules azi,  cu acordul proprietarilor. Le mulțumesc și pe această cale.

Evident, mulțumesc și autorilor care au venit la Craiova, la vernisaj,  din alte orașe, în special de la București.




Puiu Manu, D.N. și Emil Ștefârță, directorul Muzeului de Artă din Craiova, la vernisaj 




Nu, dl. Puiu Manu nu cântă la pian,  ci explică cum lucrează





Dialog








Șerban Andreescu oferă dedicații desenate cititorilor săi







Niciun comentariu: