vineri, 8 mai 2020

Horia Nicola Ursu citește albumul "La Saison de la Couloeuvre"

"Dodo Niță mi-a lansat ieri o provocare: să postez coperta unuia dintre albumele BD preferate.

Grea alegere.
M-am gîndit inițial la OBJECTIF LUNE, cu care l-am descoperit pe Tintin și care a fost primul album BD cartonat pe care l-am avut (acum vreo 37 sau 38 de ani).
Sau aș fi putut alege oricare dintre albumele cu Corto, pe care-l iubesc pînă la cer și înapoi, dar n-aș fi putut alege doar unul, așa cum n-aș fi putut alege nici un singur album al lui Bilal dintre cele pe care le-am devorat în studenție la Centrul Cultural Francez din Cluj, și nici doar unul dintre albumele cu Gaston Lagaffe ale lui Franquin pe care le-am împrumutat, tot cam pe atunci, de la Jean Hormiere.
Așa că m-am hotărît să v-arăt LA SAISON DE LA COULOEUVRE (primul volum), desene de Jean-Marie Michaud și scenariu de Serge Lehman, pe care l-am primit în dar în noiembrie 2007, la Nantes, de la oamenii minunați care îl editaseră, fabuloșii mei prieteni de la l'Atalante.
Era proaspăt apărut și era primul album BD scos de mica și dinamica editură care, după părerea mea (și nu numai), e cea mai inovativă prezență pe domeniul F&SF din Hexagon.



E o saga SF extraordinar desenată, iar povestea în sine e pe măsura imaginației prodigioase a unuia dintre autorii mei preferați din SF-ul francez."

Horia Nicola Ursu

Niciun comentariu: