miercuri, 5 decembrie 2012

PARTIDUL BENZILOR DESENATE



                                                       


 Ne aflăm în plină campanie electorală. Bineînţeles, nu vă spun ceva nou. Oricine deschide televizorul poate încerca să îşi formeze o opinie. Eu unul, nu-l deschid. Ştiu de mult cu cine votez.Au trecut câteva decenii de când întorc paginile Partidului Benzilor Desenate şi pot spune că nu m-a trădat niciodată. Spuneam că au trecut câţiva zeci de ani... Mda... Cam tot pe atunci mi-am ales şi candidatul preferat.Se numeşte Puiu Manu, de profesie DESENATOR (nu, nu senator, despre ăştia să scrie cine doreşte, nu eu), creator de benzi desenate. Nenumărate benzi desenate pe care le-am citit şi totul a fost simplu. Am votat de fiecare dată Manu Puiu, fără să ezit.
Am aflat din timp că în cadrul târgului de carte Gaudeamus din acest an, va fi lansată ultima lucrare a maestrului. Ajung la faţa locului cu o oră mai devreme, astfel încât am timp să arunc o privire asupra celei mai noi benzi desenate semnată Puiu Manu."David Copperfield". În copilărie citeam Dickens pe nerăsuflate.De data aceasta este vorba de o adaptare grafică a unei piese de teatru radiofonic din anul 1957. Micuţul album conţine ataşat CD-ul cu această înregistrare. Un fel de audio book, dacă vreţi. Toate replicile actorilor din înregistrare, le puteţi citi în casetele pentru dialog din bandă desenată. O adaptare grafică, a unei adaptări audio.
                                 Dar iată că momentul lansării a sosit. Ora 12.00. Editura Casa Radio, cea care a editat acest volum a transmis evenimentul în direct la... radio. Adulţi puţini. Ora era destul de nepotrivită. Copiii mai mulţi, au avut ocazia să îl cunoască pe autor şi chiar să-i adreseze întrebări la microfon. Nu-mi păreau familiarizaţi cu arta ce face obiectul acestui blog. Un puşti simpatic s-a apropiat de microfon şi a încercat să afle cât timp este necesar pentru realizarea unei pagini cu benzi desenate. O zi, cel mult două, a răspuns Puiu Manu. Totuşi, două zile mi se pare mult pentru aşa ceva, a venit replica dezinvoltă a piciului cu ochelari... Ce păcat că părinţii acestui copil nu au avut pasiunea BD-urilor. Sau poate mă înşel, pasiunea acestora a existat şi tocmai de aceea puştiul a izbutit cea mai interesantă întrebare.
                                 Să nu-l uităm pe David Copperfield. El a fost prezent la eveniment în carne şi oase. Timid, nu s-a desprins de lângă bunicul său, urmărind în linişte ce fac copiii ceva mai mari aflaţi în fată. Aţi ghicit. Este vorba de nepotul lui Puiu Manu, Dinuţu, care deşi nu are decât cinci ani, a reprezentat modelul pentru crearea personajului desenat.
                                  Evenimentul se apropie de sfârşit. Nu a durat prea mult. Preferam un cadru mai intim. M-am grăbit să solicit autograful autorului. Apăruseră mulţi doritori şi riscam să rămân fără semnătura desenatorului preferat. Un fan din anii '70, probabil (venise însoţit de toată colecţia Stadion, ştiţi ce vreau să spun), a cumpărat douăzeci şi patru de exemplare din albumul "David Copperfield". A dorit douăzeci şi patru de autografe!!!
                                  La optzeci şi patru de ani, Puiu Manu se depăşeşte pe sine însuşi. Două albume într-un an. Primul a fost "Dim -Sarabandă în Golful Aden". Să vedem ce surprize ne mai pregăteşte pentru 2013.La cât mai multe, maestre!
                                   În ceea ce mă priveşte, de data aceasta am lăsat copiii să fie copii, iar eu am rămas ceea ce sunt. Un adult care citeşte benzi desenate... şi uneori merge să voteze... Ştiţi voi cu cine...
Pa.
                                                             
Csipike


Notă.  La cererea unei cititoarea de-a noastră dar şi cadou (doar suntem în luna lui Moş Crăciun, nu-i aşa?) pentru toţi bedefilii care urmăresc acest blog, postăm trei planşe originale de-ale domnului Puiu Manu, una în creion şi două trase în tuş,  din albumul "David Copperfield" (spre comparaţie cu paginile tipărite din carte).  În acest fel se poate aprecia arta maestrului la justa sa valoare şi scară. 
Mulţumesc lui Marius L şi Nicoletei M.

D.N.


Cartea "David Copperfield" poate fi achiziţionat contra sumei de 17 lei pe site-ul editurii Casa Radio, adică aici. Albumele desenate de maestrul Puiu Manu sunt cele mai frumoase cadouri pe care le puteţi face copiilor dvs.  Sau copilului ascuns în dvs.

Niciun comentariu: