joi, 13 decembrie 2012

Ileana Surducan şi Alex Talambă, invitaţi de onoare la salon du Livre de Paris



Astăzi s-a anunţat lista autorilor români invitaţi oficial să participe la Salon du Livre de Paris, în martie 2013. Printre cele 27 de nume importante ale culturii româneşti se regăsesc şi cele ale Ilenei Surducan şi Alexandru Talambă.
Selecţia autorilor a fost făcută de Laure Hinckel, traducătoare şi împuternicită de Centre National du Livre pentru organizarea participării româneşti la Salonul de la Paris. Nu am bătut toba la momentul respectiv, dar ea  a venit la Salonul BD de la Constanţa din septembrie, special pentru a lua contact pe viu cu BD-ul românesc.
I-am prezentat pe larg pe blogul nostru  pe Ileana Surducan şi Alex Talambă, vedetele în devenire ale celei de-a noua arte, aşa că nu voi mai stărui.
Vă invit doar să comparaţi operele lor grafice cu cele (de cele mai multe ori)  inexistente ale impostorilor C. Neagoe,  M. Jovanovici, M. Branea, A. Ciubotaru, Sorina Vasilina, A. Chirica şi Prealordul Akira  Darstor, care s-au plimbat - neinvitaţi de nimeni - la diverse manifestări BD din lume, pe banii noştri.
Asta este diferenţa de viziune  dintre profesioniştii de la Centre National du Livre din Franţa şi funcţionarii  habarnişti şi corupţi de la Administraţia Fondului Cultural Român şi Institutul Cultural Român.







2 comentarii:

colo-ro spunea...

Eu as evita sa-i numesc, totusi, pe Ciubi si pe Branea impostori. Cred ca Ciubi a ales doar un drum gresit, dar asta nu-l face mai putin artist. Ok, sunt de acord ca stagneaza in cariera, faza cu MUzeul BD a luat-o prea personal si e clar o povara pt el sau pt orice alt solitar individ, nu mai are energie si pt un proiect cu adevarat personal, d-asta pierde teren in fatza altora, iar cu Branea, caruia ii apreciez excelentele coperte ale revistei Filmenu, dar in rest e cam pasabil, cred ca n-are un feed-back profesionist din partea unui critic. Nu are suflu narativ, desenul lui nu e aderent la o compozitie ampla, are posibilitati mai mari ca afisist sau orice grafica publicitare cand trebuie sa sintetizeze mesajul unui produs (fie el comercial sau cultural).

Dodo Niţă spunea...

IMPOSTÓR, -OÁRE, impostori, -oare, s.m. şi f. Persoană care caută să înşele, profitând de necunoştinţa sau de buna-credinţă a oamenilor; şarlatan, mincinos. ♦ Persoană care caută să se substituie altcuiva (pentru a lucra, a profita în numele lui); farsor. – Din fr. imposteur, lat. impostor.
(definiţie pe care o puteţi găsi în DEX ONLINE)

Când te prezinţi ca autor al Istoriei Benzii Desenate Româneşti, în interviuri, articole, emisiuni, când bagi în buzunar 2000 de euro ca "autor" al Istoriei BD, deşi nu ai scris un rând la ea, cum te numeşti, "artist"?