vineri, 9 august 2019

Mariano ALDA – un pifofil fără pereche !


Ludo şi Mariano - desen omagiu de Pat Rik


În anii 2000, una dintre vocile cele mai sonore şi active pe forumurile pifofililor francezi era cea a lui Mariano Alda.


 Unul dintre cei mai mari colecţionari din universul Vaillant/Pif, după cum se va vedea ulterior, când numele său se regăseşte pe paginile de gardă ale volumelor  Pif - la veritable histoire, des origines a 1973 (2003) şi   Vaillant -1942-1969.  la veritable histoire d`un journal  mythique (2006), dar şi în caseta redacţională a revistei Periode Rouge.






 
Aşa încât, nu ştiu dacă pot spune că fără Mariano nu s-ar fi scris  respectivele cărţi şi reviste, dar este cert că,  fără contribuţia sa documentară şi iconografică, aceste publicaţii ar fi fost mult mai sărace.

Nu mai ştiu cum ne-am împrietenit, cineva ne-a făcut cunoştinţă –  probabil Mircea Arapu. L-am întâlnit o singură dată, la Bruxelles, la Muzeul Benzii Desenate, dar de-abia am avut timp să ne salutăm. De-atunci însă am continuat să corespondăm şi să ne trimitem  publicaţii, completându-ne reciproc colecţiile.

În plus Mariano mi-a  furnizat  documentaţie pentru articolele şi viitoarele mele mele cărţi.

Astăzi Mariano Alda aniversează vârsta de 61 de ani !
 La mulţi ani ! 
Joyeux anniversaire, Mariano !

Niciun comentariu: