miercuri, 7 august 2019

"Braşov 100 - 1918-2018" de Nicolae Pepene




Aseară am văzut pe postul de televiziune „Bucureşti TV” un  incitant film documentar despre oraşul de la poalele Tâmpei.  Prilejul ideal pentru a vă povesti despre una din comorile „ascunse” în  această adevărată peşteră a lui Ali Baba care este „mica” mea bibliotecă:  albumul istoric ilustrat  „Braşov 100”. 


Istoricul Nicolae Pepene s-a documentat temeinic şi a adunat  între coperţile acestui minunat album 100 de teme (clădiri şi locuri istorice, evenimente, personalităţi)  special selecţionate pentru a oferi o „culoare corectă a oraşului în ultima sută de ani”.  



Albumul se deschide deci cu data de 1 Decembrie 1918 şi se închide cu 16 Decembrie 2016 (braşovenii,  şoferii în general, ştiu de ce !). Între cele două date istoria Braşovului şi, de multe ori, a României în general,  defilează în faţa cititorului,  pagină după pagină, şi nu poţi lăsa cartea din mână până la final. 


Pasionat de istorie, mi-am completat bagajul de cunoştinţe generale cu multe fapte şi evenimente necunoscute de  mine.
Pasionat de imagine, am apreciat  faptul că albumul este bogat (abundent!) ilustrat cu numeroase fotografii (multe inedite sau prea puţin cunoscute),  afişe publicitare şi chiar  caricaturi. 

Inutil să mai spun că albumul „Braşov 100” este o excelentă carte de vizită şi un îndemn sublimal de a vizita (sau revizita) unul dintre cele mai frumoase oraşe din ţara noastră. 


Niciun comentariu: