miercuri, 6 iunie 2018

« Povestiri din Clocociov » de Dodo Niţă



                                                                  

Dragi prieteni cititori,

Deşi m-aţi cunoscut  în ultimii 30 de ani ca promotor şi exeget al benzii desenate, încă din adolescenţă am cochetat cu literatura.
După ce am citit mii şi mii de cărţi, multe de istorie,  într-o  zi, în vara anului 2016, am început să pun pe hârtie  vreo douăzeci şi ceva de povestiri. Ele constituie, ca un puzzle, istoria  unei familii obişnuite, dintr-un mic orăşel de provincie, de-a lungul a patru generaţii (aproape o sută de ani) !
 O familie obişnuită, dar confruntată cu situaţii neobişnuite: conflictul  dintre străbunica naratorului şi regina Elisabeta, răscoala de la Slatina din 1899, bombardarea podului de pe peste Olt de către aviaţia anglo-americană, abdicarea Regelui Mihai în 1947, purtarea abuzivă a trupelor sovietice de ocupaţie, revolta unor ţărani contra cooperativizării, în anii 60, o crimă muşamalizată de regimul comunist în anii 80, numeroase alte mici întâmplări, unele hazlii, altele triste, din viaţa acelei familii, a părinţilor, bunicilor şi străbunicilor naratorului.  
Pentru că, aşa cum spunea şi politologul iugoslav Milovan Djilas: „istoria unei familii poate fi portretul în miniatură al unei ţări.”
Unele dintre povestiri le-aţi citit deja pe acest blog: 




Anul trecut am trimis povestirile la Cetatea de Scaun, o mică dar foarte dinamică editură din Târgovişte. De mai mulţi ani cumpăram cărţile sale de  istorie de la Târgurile de carte de la Bucureşti, mi-a plăcut foarte mult profilul şi politica sa editorială  şi mi-am dorit să public şi eu la această editură.  Manuscrisul mi-a fost acceptat şi anul acesta, la Bookfest, cartea a fost pusă în vânzare.
Volumul are prefaţa semnată de cunoscutul istoric şi scriitor Adrian Cioroianu.


Cartea “Povestiri din Clocociov” se  va lansa vineri, 8 iunie, orele 18.00, la Biblioteca Judeţeană Alexandru şi Aristia Aman din Craiova  în cadrul celei de-a cincea ediţii a Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale „Politică.Diplomaţie.Cultură.”
Cei care nu pot veni la lansare dar doresc această carte pot să scrie fie pe adresa editurii


 fie pe adresa blogului  (caz în care veţi primi cartea cu autograf şi un ex-libris franţuzesc).





  •  


Niciun comentariu: