joi, 6 octombrie 2022

Lucian Dragoș Bogdan a citit Panorama Benzii Desenate Românești!

 


Dodo NIȚĂ - „Panorama Benzii Desenate Românești”: 4 stele. Mi-a plăcut mult.

O trecere în revistă a activității ilustratorilor români care ne-au încântat, de-a lungul timpului, cu benzi desenate.
Nu pot fi obiectiv la o asemenea carte. Simpla ei existență reprezintă, pentru mine, ceva fantastic.
Să revăd imagini din BD-uri care mi-au încântat copilăria, adolescența, tinerețea!
Să aflu poveștile desenatorilor din spatele lor, nume din casetele tehnice care, acum, au căpătat pentru mine contur, culoare, profunzime...
Un adevărat festin. Am savurat fiecare pagină, fiecare interviu, fiecare informație, fiecare desen. Mi-aș fi dorit, poate, un pic mai multe repere „obiective” (reci, seci, culese de antologator - date, liste de titluri etc.) pe lângă cele subiective (delicioase!) din interviurile luate fiecărui desenator în parte. Dar e posibil să le regăsesc în celelalte cărți ale lui Dodo Niță. Și, cu siguranță, mi-aș fi dorit să mai aflu despre alte câteva nume, absente din volum.
Dar, chiar și așa, a fost o plăcere imensă fiecare pagină.

Lucian Dragoș Bogdan



Niciun comentariu: