marți, 14 aprilie 2020

Diana Tivu şi omuleţii săi minunaţi!


Nu mai ştiu cum m-am împrietenit cu Diana Tivu pe facebook, dar era inevitabil, ţinând cont că ea este  o talentată ilustratoare,  iar eu îndrăgesc lumea desenelor.
Am descoperit astfel o lume feerică în care, pe urmele lui Dem Demetrescu, Diana Tivu se întoarce la sursă, la folclorul românesc, practicând  un desen delicios.
Asta spre deosebire de mulţi dintre confraţii săi care, fie nu ştiu să deseneze, fie îşi deformează amprenta grafică special, ca să fie la modă (mai degrabă înclin spre prima variantă, pentru că mulţi dintre ei compensează lipsa de talent cu un ego exarcerbat, a cărui cea mai firavă manifestare este faptul că se auto-proclamă artişti, evident cu A majusculă, fără să mai aştepte părerea publicului).
Aşa încât, atunci când am degustat  aceste desene ale Dianei Tivu, am simţit o nevoie "compulsivă" să le împart cu dvs., dragi cititori care iubiţi frumosul.


"Trei ouă pe zi de acu-ncolo,  sau drob de găină fac anu’ ăsta!!!" - Diana Tivu




"Printre picături, de câțiva ani buni tot desenez acești țărani, fiecare cu treaba lui, aduși la viață de un vârf de peniță și doi stropi de acuarelă; cei schițați mai jos așteaptă de cel puțin patru ani în agenda mea să fie văzuți.
Mă găsesc într-un moment în care am timp să-l dedic lor! Încet încet, descopăr că au multe povești de spus și o întreagă lume de populat, iar eu sunt încântată să o aduc la viață! Cu puțin noroc, am să ies din carantină cu ceva consistent de arătat.
Rămâneți pe-aproape!" - Diana Tivu



" Mâine revin cu ilustrația colorată și frumos scanată, ca să ne aducem aminte că se apropie Paștele, chiar dacă nu se simte." -Diana Tivu


" Bătătura, casa, straiele și sufletul deopotrivă sunt primenite pentru marea sărbătoare a Paștelui.
Îmi plac poveștile spuse printr-o ilustrație dens populată de oameni alături de lucrurile și animalele lor, pe care să cutreiere ochiul mereu furat de detaliile și viața unei lumi cunoscută de undeva dintr-un trecut, dintr-o copilărie, de niciodată." - Diana Tivu


Priviţi cu răbdare fresca bucolică de mai sus! Cu aceeaşi răbdare cu care Diana Tivu desenează  fiecare şindrilă de pe casă! Priviţi cum fiecare personaj face ceva, altceva, stârnind în acelaşi timp zâmbetul  privitorului.  După încetarea stării de urgenţă, voi imprima pe format A3 acest minunat desen, îl voi pune într-o ramă şi-l voi atârna pe perete. Iar dacă mă voi putea întâlni vreodată cu  artista, o voi ruga să-mi semneze acest minunat desen.

Îmi doresc  ca,  într-o zi, să citesc o carte întreagă cu astfel de  minunate ilustraţii.
Până atunci însă, recomand spre lectură cele mai noi cărţi ale Dianei Tivu, apărute la editura DPH, în 2017, respectiv 2018.
Enjoy!




4 comentarii:

mihaiboboc.ro spunea...

Desenele sunt superbe. Mi-au mers la suflet !

BETINO_31 spunea...

Foarte frumoase desene ! Sa speram si sa ii uram tinerei artiste sa o ia pe urmele lui Dem Demetrescu si a Liviei Rusz, cu care seamana la stil si compozitie, desene cu multe personaje care fiecare face ceva sau spune ceva asa cum Livia Rusz a realizat in mai multe randuri !

Stefan Chirila spunea...

Cât de drăgălașe sunt desenele. Talent și profesionalism.

Dodo Niţă spunea...

De acord. Din acest motiv am mai postat și alte desene de-ale sale pe acest blog. Am discutat cu artista și mi-a spus ca are un proiect în lucru cu acest univers drăgălaș.