marți, 24 octombrie 2017

Week-end bedefil la Iaşi (I)

desen de Leonard Luţia (omagiu adus genialului Herge)
"On ira
Où tu voudras, quand tu voudras

Et on s'aimera encore

Lorsque l'amour sera mort

Toute la vie

Sera pareille à ce matin
Aux couleurs de l'été indien."


Joe Dassin

În  « vara indiană »  (şi nu mă refer aici la banda desenată  scenarizată de Hugo Pratt şi desenată de Milo Manara, ci la nemuritorul cântec al lui Joe Dassin)  a anului 2017, am petrecut un fabulos week-end  la Iaşi.  
 Week-end diferit de cel de la Zuydcoote dar, până la urmă, tot cu bătălii. Sigur, în romanul premiat cu Goncourt al lui Robert  Merle,  bătăliile se purtau pe plajă, în tranşee şi în bunkăre, în timp ce cele de la Iaşi, mult mai paşnice, deşi purtând nume belicoase  precum Regele din Tokyo,  Star Wars Destiny, Nume de cod, Lampioane s-au derulat la Pallas Mall, în cadrul  maratonului  de jocuri de societate organizat sub denumirea generică de « Lex Hobby Con », de neobositul Alex Trofin.




Aici am avut ocazia de a-l  cunoaşte în sfârşit pe tânărul şi talentatul Leonard Luţia, despre care a cărui inedită teză de dizertaţie aţi citit deja pe acest blog.


El era însă prezent la Lex Hobby Con în calitatea sa de desenator :







Desen realizat "sur le vif " de talentatul artist, cu nume predestinat!

De notat că, din această lună,  puteţi citi stripurile sale de actualitate,  purtând titlul Din viaţă,  în revista HAC!


Tot la Pallas, la pub-ul Tribeca, am avut plăcerea să-i revăd pe doi  mari colecţionari de benzi desenate, doctorul Bogdan S. şi arhitectul Mati BO,  dar şi pe unicul şi inegalabilul domn Jup, cel mai tare caricaturist de dincolo de Milcov. Locul a fost intenţionat ales de amicii mei ieşeni, pentru că pub-ul avea unul din pereţi acoperit de zeci de coperţi de comicsuri americane.

Ca să vedeţi coincidenţă,  şi gazdele mele de la Central Studios mi-au făcut surpriza de a mă caza tot într-o cameră cu decoraţiuni BD, aşa cum se poate vedea în fotografia de mai jos (publicitate gratuită). 



                                         (Va urma) 


Niciun comentariu: