miercuri, 19 aprilie 2017

Joyeux Anniversaire, l`ami Jacques!




 Pe Jacques Gallien l-am cunoscut în  noiembrie 1993 la cel mai mare festival de benzi desenate din Belgia, Charleroi.

 
Era redactorul şef al revistei clubului Morgan, pasionat de fotografie, de benzi desenate şi, în general, de tot ceea ce ţine de artă şi de frumos.
I-au plăcut foarte mult desenele lui Valentin Tănase din expoziţie şi a aşteptat cuminte până l-am căutat şi l-am găsit pe acesta, între zecile de mii de vizitatori ai festivalului.
Le-am făcut cunoştinţă, s-au apreciat reciproc instantaneu, Valentin a realizat pe loc un prim desen cu o maşină Morgan şi de atunci şi până astăzi, artistul continuă, de 24 de ani fără întrerupere,  să îmbrace grafic revista MOG Belgium, cu coperţi, ilustraţii de interior şi benzi desenate.
Frumos exemplu de prietenie  şi colaborare !







În ceea ce mă priveşte alimentez de cel puţin 15 ani o rubrică în paginile revistei, despre automobilul Morgan în banda desenată franco-belgiană, aşa cum este acest album desenat de Francois Walthery, din care am extras planşa de mai jos:



Astăzi, Jacques Gallien împlineşte frumoasa vârstă de 69 de ani, o cifră care stârneşte imaginaţia multor bărbaţi şi femei. Pentru Jacques este însă vârsta la care un om nu mai duce grija zilei de mâine şi-şi poate cultiva pasiunile :  automobilele Morgan, fotografia, banda desenată.

La mulţi ani, Jacques !

Dedicaţie personalizată a lui Francois Walthery pentru prietenul nostru Jacques!

Niciun comentariu: