joi, 8 noiembrie 2012

Livia Rusz – colecţia completă de albume




Pentru colecţionari, iată lista completă de albume de benzi desenate realizate de doamna Livia Rusz:

1 - publicate în România, la ed. Ion Creangă, sc. Lucia Olteanu
1970 - Aventurile lui Mac



1973 - Zâmbiţi, vă rog!


1974 - Bilete pe adresa prietenilor mei


1978 - Hai în Lună



2 - publicate în Ungaria,  pe propriile-i scenarii
1987 - Nem mind arany, ami fenylik ( „Nu-i  aur tot ce luceşte”)


1988 - Miskati kozbelep ( „Miskati intervine”)




3 – reeditări ale unor povestiri BD apărute în reviste:
            2010 – Doi ani de vacanţă, după Jules Verne, editura Studis, Iaşi
       (povestire apărută iniţial, sub titlul  Kétévi vakáció, în 1968, în limba  maghiară, în paginile revistei Napsugar – Cluj)



           2010- Csipike és a többiek, editura Színes Képregénymúzeum, Budapesta

            (povestiri apărute iniţial în revistele Napsugar şi Jobarat:  Csipike, a boldog óriás, sc. Fodor Sándor,  A turbános titka, Jules Verne, Kétévi  vakáció , sc. Jules Verne, Dan Buzdugan, sc. Dumitru Almaş)







            2012 - Aventurile lui Mac, scenarii de  Lucia Olteanu, librăria Anthony Frost,
      Bucureşti
      (povestiri apărute iniţial, între 1966-1976, în revista Arici Pogonici,  Bucureşti) 



Monografia Livia Rusz, de Dodo Niţă şi Kiss Ferenc, editura Studis, Iaşi, 2009


Rusz Livia Monografia, de Dodo Niţă si Kiss Ferenc, editura Kertesz Nyomda es Kiado, Budapesta, 2010





               

 

 


4 comentarii:

anuta spunea...

Am reusit si eu sa strang albumele romanesti cu sprijinul bedefililor dedicati si din anticariate, dar cele unguresti nu pot fi cumparate de undeva? Sau aduse? Macar pentru ilustratiile dnei Livia Rusz, daca nu am binevoit sa invat limba in cei aproape 10 ani de cand locuiesc in Cluj-Napoca. :)

transparent spunea...

A murit Iurie Darie, creatorul celebrelor personaje Rilă și Rilică din revista "Mihaela".

Despre asta s-a scris si aici

http://wowbiz.kanald.ro/Stiri/Pasiune-star-Iurie-Darie-facea-desene-pentru-copii-Vezi-personaj-creat/

Regizorul Sergiu Nicolaescu a aflat în urmă cu puţin timp despre decesul actorului Iurie Darie.
"Cu Iurie Darie am fost coleg de liceu. El se refugiase din Basarabia şi era mai mare decât mine cu o clasă sau două. Când am devenit regizor, în 1958, Iurie Darie era deja un mare actor în România. Mai mult decât atât, avea un talent deosebit la desen. În perioada studenţiei desena cărţi pentru copii şi câştiga un ban. Şi, pentru că şi eu desenam foarte bine, ne-am apropiat foarte mult. Ne-am cunoscut mai bine pe parcurs. În perioada anilor '60 - '70, Iurie Darie era unul dintre primii actori români. Sunt de-a dreptul şocat de această veste, pentru că era un om de excepţie. Cât timp mai trăim noi şi memoria lui va rămâne vie", a declarat Sergiu Nicolaescu.

Mirela spunea...

Excepțională clujeanca Livia Rusz (indieferent unde a ales să locuiască la un moment dat). Nu doar un mare talent, ci o mare creatoare, plină de nerv și entuziasm. Unii încearcă să-i calce pe urme, inspirându-se sau luând de-a dreptul, dar bine că au de unde, nu-i așa?! Felicitări pentru articol! Ca ilustrator designer, mă bucur enorm când am ocazia să mă reîntâlnesc cu excepționalii creatori de ilustrații de carte, benzi desenate, cu marii noștri creatori. :)

Dodo Niţă spunea...

Talentul nu are nicio legatura cu frontierele, nici cu cele geografice, nici cu cele spirituale.
Va multumesc pentru comentariu.
In prezent gasiti in librarii cel mai nou album al sau, "Miskati Intervine" aparut initial in Ungaria, in 1988 si editat in romaneste, in2013, de catre o editura...suedeza.