marți, 7 ianuarie 2014

Eusébio - Pantera negra



Duminică, 5 ianuarie 2014 s-a stins din viaţă una dintre stelele fotbalului mondial, Eusébio da Silva Ferreira.



El s-a născut pe 25 ianuarie 1942 la Lourenco Marques, în Mozambic. 



A jucat la Benfica Lisabona vreme de 15 ani, fiind golgheterul echipei, cu 727  de goluri înscrise în 715 de meciuri.
Supranumit "Pantera Neagră", a dus naţionala Portugaliei pe locul 3 la Campionatul Mondial de Fotbal din 1965.
Este considerat cel mai important jucător - din toate timpurile - al echipei Benfica Lisabona şi al naţionalei portugheze.
(sursa:  wikipedia) 

 Care din cititorii noştri este şi microbist şi ştie să ne spună în ce an şi cu ce ocazie a dat Eusebio două goluri naţionalei României?



Aşa cum e firesc, a devenit personaj de bandă desenată în 1990, în paginile albumului Eusébio  - Pantera negra, scenariu şi desene de Eugenio Silva.
În 1995 am fost invitat la Salonul BD de la Sobreda (Portugalia), unde am prezentat o expoziţie de bandă desenată românească.
Atunci am achiziţionat acest album BD (care deja este o a doua ediţie, din 1992) şi am făcut cunoştiinţă cu autorul său Eugenio Silva.
Ulterior două expoziţii cu benzi desenate  ale sale au fost prezentate şi în România, la Salonul Internaţional al Benzii Desenate de la Craiova, în 1996,  şi la Muzeul Benzii Desenate din Bucureşti, în 2011.



2 comentarii:

anuta spunea...

Vrei sa spui ca fotbalistul este desenatorul?

anuta spunea...

Era prea mare asemanarea de nume si mintea mea e obosita.:))) Am crezut ca e acelais nume: Eusebio-Eugenio...