marți, 22 mai 2018

Nicolae Marinescu, editorul primului Dicţionar al benzii desenate din România!




Zilele trecute  domnul Nicolae Marinescu, directorul editurii Aius şi al revistei Mozaicul,  a fost propus de TVR Craiova drept una din cele 100 de personalităţi reprezentative ale oraşului nostru pentru proiectul „România 100”.
Sunt foarte mândru de această propunere, în general pentru că, într-adevăr,  profesorul Marinescu este un nume inconturnabil al peisajului cultural oltenesc şi  românesc de după 1989, dar şi, în particular, pentru că domnia sa a fost primul meu editor.  

 
La începutul anului 1996 am fost prezentat de profesorul Aurel Cărăşel (mai vechi colaborator al editurii Aius) lui Nicolae Marinescu şi Ilenei Petrescu, care dirijau împreună, pe atunci,  destinele editurii.
Pe baza dosarului pe care l-am prezentat, conţinând zeci de articole publicate în suplimentele pentru copii Mini Azi (Bucureşti) şi Strip Top (Timişoara),  cei doi au acceptat propunerea mea de a edita Dicţionarul Benzii Desenate din România, în anul în care în întreaga lume se sărbătorea centenarul naşterii benzii desenate moderne,  şi chiar  m-au pus la încercare, propunându-mi să tipărească acel dicţionar pentru a-l lansa la Târgul de carte Gaudeamus, în noiembrie.

Am acceptat provocarea şi, lucrând îndeaproape cu amicul Viorel Pîrligras, care a semnat coperta precum şi întreaga prezentare artistică  a volumului, am lansat volumul la Gaudeamus în noiembrie, dar şi la Salonul Internaţional al Benzi Desenate de la Craiova, cu o lună mai devreme.


Îi sunt recunoscător profesorului Marinescu şi-i mulţumesc pentru  excelenta noastră  colaborare,  care continuă şi astăzi, după mai bine de 20 de ani! 






Niciun comentariu: