joi, 22 septembrie 2016

FERGONAUT nr. 2/octombrie 2002





Numărul doi al revistei l-am scos după doar două luni, pentru manifestarea organizată de Alianţa Franceză "Lire en fete".

 De aceea şi dosarul central era consacrat interferenţelor dintre BD şi literatură, cu articole scrise de  Viorel Pîrligras (Literatură sau BD?Banda desenată-literatura. Interferenţe) şi Maria Tronea (La BD et la litterature, Bruges-la-morte, roman et album BD) .
Eu l-am descoperit şi intervievat la Paris pe autorul francez Carabal (cu origini româneşti - numele său complet fiind Caracostea Bălan Pascal) şi  am publicat un fotoreportaj despre participarea desenatorului Radu Marian şi a subsemnatului la Festivalul BD de la Fabregues, din Franţa.

Arh. Cristian Ciomu semnează articolul Notre de Paris, arhitectură literară, Giuseppe Moschiatti, lectorul italian de la Universitatea din Craiova,  a publicat articolul Le plurilinguisme en Italie, iar Cristian Nedelcu  analizeaza inventia literaro-grafică  lui Viorel Pîrligras,  Bedeficul.
Împreuna cu Radu Marian am vizitat, la Paris, redacţia revistei BO DOI,  şi am consemnat acest lucru în revistă,  iar Viorel cronichează albumul Alex la Paris, desenat de A. Ciubotariu şi Roman Tolici după un scenariu de Sonny Perseil.
 În fine,  pe ultima copertă am publicat BD-ul Tout sur le Fergonaut et le sexe, creat  de Viorel Pîrligras şi tradus în franceză de profesoara Elena Trăilă.


Niciun comentariu: