vineri, 31 ianuarie 2020

Christophe Bec la Bucureşti

(c) foto Dodo Niţă 

Îmi doream de mult timp să-l întâlnesc pe Christophe Bec, autor BD complet (scenarist şi desenator) bine cunoscut în Franţa şi nu numai, datorită celor peste 120 de albume publicate în ultimii 30 de ani.
Şi iată că, graţie Institutului Francez şi a lui Michel Monsauret, acest lucru s-a întâmplat, ieri, la librăria franceză  Kyralina, unde Christophe Bec a susţinut un atelier de benzi desenate, cu  liceeni de la Şcoala Centrală din Bucureşti, în cadrul manifestării „Noaptea Ideilor”.




Christophe  s-a dovedit o personalitate simpatică, modestă şi deschisă, în ciuda palmaresului său editorial (unele dintre albumele sale - în special cele din seria "Carthago "- se vând în sute de mii de exemplare!).





A fost răbdător şi bun pedagog cu elevii, noroc că mulţi dintre ei vorbeau limba franceză (fapt de apreciat), a fost volubil cu mine (mi-a povestit multe lucruri, despre care voi scrie altădată), a desenat mai multe dedicaţii, pentru mine şi prietenii mei...


... după care ne-am mutat la Institutul Francez unde am participat la o emisiune pentru Radio România Internaţional, moderată de doamna Ileana Taroi.


 A fost frumos şi Christophe a promis că va participa  la o viitoare ediţie a Salonului Internaţional al Benzii Desenate, alături de unul dintre colaboratorii săi, un desenator român ! (al cărui nume o să-l dezvăluim într-un viitor articol). 

Niciun comentariu: