luni, 27 iunie 2022

Constantin Beda a citit "Extravagantul Vlad Mușatescu"!




 

"Am citit "Extravagantul Vlad Mușatescu" fără să respir. Și nu pentru că aș fi rămas fără aer, ci pentru că n-am avut timp. Am citit-o între o inspirație și o expirație. Știți vorba aia, "n-am putut să o las din mână"? Da, și eu, și chiar dacă expresia asta e atât de uzitată, o scriu aici pentru prima dată. Fiindcă ăsta e adevărul.

Vlad Mușatescu a fost scriitorul copilăriei și adolescenței mele. Nu numai pentru mine, pentru mulți alții. Un scriitor bonom și boem, cu un stil și un umor care te cuceresc imediat. Datorită lui am plecat în atâtea aventuri imaginare, dar și reale. Prin el am cunoscut viața literară a Bucureștiului antebelic și postbelic, și poate tot datorită lui îmi place atât de mult să citesc despre subiectul ăsta acum. Trebuie să recunosc că-l invidiez pe Dodo Niță pentru că l-a cunoscut. Totodată mă bucur foarte tare pentru cartea asta, în care s-au adunat toate scrisorile pe care le-a primit de la Conan Doi Mușatescu de-a lungul a 17 ani. Cred că acolo sunt rânduri pe care nu le veți găsi altundeva.
Citiți cartea lui Dodo Niţă. Și apoi citiți-l neapărat pe Vlad Mușatescu. Sau invers, nu contează. Plăcerea va fi aceeași."

Constantin Beda

Niciun comentariu: