duminică, 15 martie 2020

Aurel Cărășel: „ Oameni pe care i-am cunoscut în minunata lume a imaginarului”



Aurel Cărășel este prototipul fanului SF ideal. Când era elev (și student) a frecventat asiduu cele două cenacluri din Craiova. Când a devenit profesor, a fondat și animat el însuși două cenacluri, la Cernavodă și la Craiova. Nu mai vorbesc de faptul că, în 1990, a fost unul dintre fondatorii Taberei SF Atlantykron.
A scris literatură și exegeză SF, a tradus, a fondat și/sau condus diverse publicații SF. Evident, are o bibliotecă SF comparabilă cu cea a lui Bebe Libraru.
Din cei 61  de ani (pe care îi aniversează azi) Aurel Cărășel a frecventat aproape 50 de ani fandomul românesc,  a participat la diverse Eurocon-uri din Europa  și astfel a cunoscut cam pe toți autorii care contează  în acest domeniu.

La propunerea editorului Cătălin  Pavel a scris despre ei în volumele Oameni pe care i-am cunoscut  în minunata lume a imaginarului.

Primul a fost publicat de editura Pavcon în 2017 și am scris despre el aici:


Al doilea volum  doar ce a fost lansat la Târgul de Carte Gaudeamus la Craiova și conține amintiri despre următorii scriitori și fani, români și străini:

Alain Le Bussy
 Călin Giurgiu
 Constantin D. Pavel
 Dan N. Mihăilescu
 Dănuţ Ungureanu
 Horia Aramă  
Ion Hobana
Marius Ghergu
Mihaela Muraru Mândrea
 Mihai Manea (Croco)
 Mircea Liviu Goga
 Petrică Sîrbu
Roberto Quaglia
 Romulus Bărbulescu
 Vladimir Colin

Pe unii dintre aceștia i-am cunoscut și eu și m-am bucurat să aflu lucruri noi  despre ei. Pe alții, precum Vladimir Colin, Alain Le Bussy, Dan N. Mihăilescu nu, și-atunci m-am bucurat și mai mult să pot să-i cunosc prin intermediul acestor amintiri calde.

Felicit și pe această cale editorul Cătălin Pavel pentru inițiativa sa, iar lui Aurel Cărășel, dacă va citi aceste rînduri,  îi transmit „La Mulți Ani!” și „La Mulți Bani!”
Sau,  și mai bine, știind că banii nu aduc fericirea, în timp ce cărțile da, îi doresc să ne delecteze cu cât mai multă literatură de calitate precum și cu alte amintiri despre scriitorii pe care i-a cunocut și frecventat.

Niciun comentariu: