joi, 13 septembrie 2018

Timbre poştale cu gust de ciocolată !



Filatelia este regina pasiunilor şi am scris  pe acest blog despre una dintre multiplele mele colecţii : timbrele cu personaje de benzi desenate (sau realizate de autori BD). Evident, mai strâng timbre şi cu alte tematici...
 Inspirat de amicul Marian Truţă, care a scris pe pagina sa de facebook despre  timbre poştale cu miros de ciocolată, emise de Poşta Elveţiană, vreau să vă povestesc şi eu despre timbrele belgiene cu gust de ciocolată, la a căror lansare am fost de faţă.
 Era în martie 2013, la Muzeul Ciocolatei din Bruxelles. Ţinând cont că ciocolata belgiană este un adevărat simbol naţional, Poşta Belgiană a decis să emită o serie de 5 timbre poştale – « Belgian Chocolate ». Pe faţa lor  sunt  desenate diverse sortimente de ciocolată iar pe verso, prin folosirea unor uleiuri  de cacao, s-a creat senzaţia de gust de ciocolată. De asemenea, folosindu-se cerneluri de tipar speciale, timbrele au şi  miros de ciocolată.  O premieră mondială - timbre care se adresează  la trei simţuri !
Realizarea acestor timbre speciale a necesitat colaborarea unor parteneri din Belgia, Germania, Olanda şi Elveţia. Ele au fost tipărite într-un tiraj de 107.600 exemplare.
La lansare, după discursurile de rigoare (foarte scurte însă, trebuie remarcat) am cumpărat seria de timbre şi  am trimis  prietenilor câteva plicuri cu ştampila specială a evenimentului.
În plus am vizitat Le  Musée de cacao et du chocolat, care reconstituie - într-o manieră în egală măsură ludică şi instructivă - istoria  transformării  fructelor arborelui de  cacao în ciocolată.
Muzeul, deschis în 1998, este adăpostit într-o clădire de la 1700, situată pe  Rue de la Tete d`Or, la doi paşi de Grand Place.  Un maestru ciocolatier  fabrică praline sub ochii tăi şi apoi  te invită să le deguşti. Evident, nu pleci de acolo fără mai multe cutii cu ciocolată – cadouri pentru cei dragi, dar şi pentru tine. 
Aşa încât, data viitoare când mai mergeţi la Bruxelles, merită să treceţi adresa muzeului pe carnetul dvs. de vizite.


Niciun comentariu: