luni, 9 decembrie 2013

PARTIDUL BENZILOR DESENATE prezintă:

Prâslea cel Voinic...şi concluziile care nu sunt de aur






Dragi prieteni sa stiti ca s-o gatat si cu ediţia a 3-a, a Salonului European de Bandă Desenată de la Bucureşti.Puteţi fi siguri, asta o spun in special celor care nu sunt bucuresteni, ca nu ati pierdut nimic.



Nici cei care au fost prezenţi la "manifestările" organizate nu au avut de câştigat mare lucru.Poate doar personajele ce se aflau la deschiderea oficială din 7 noiembrie, si care in cea mai mare parte nu aveau nici o legătura cu benzile desenate, au reuşit sa profite  de bunătatile aranjate cu dărnicie pe mese.Oricum, toţi aceştia au fost supravegheaţi indeaproape de către Spionul 000 barat prezent la faţa locului.Si, ce sa vezi...Spionul venit sa ne distrugă, s-a păcălit din nou.A crezut ca toţi cei aflaţi in subsolul galeriei Victoria Art Center sunt membri ai P.B.D. si a dat un pas înapoi.Am relatat in mare cum s-au desfăsurat lucrurile atunci, acolo, intr-un articol mai vechi.Articolul a fost criticat la vremea aceea de o "voce înteleaptă" care a afirmat ca scriu inepţii mai mari decât cele scrise de animatorul  acestui blog.Atât Dodo Nită, cât si subsemnatul suntem tristi.I-am propus celui care a scris Istoria Benzii Desenate Româneşti, dar si a altor lucrări pe teme conexe (probabil tot inepţii, după părerea "vocii"), sa isi renege creaţiile literare si eventual sa oprească postarea unor viitoare articole pe acest blog, de ce nu, chiar închiderea acestuia.Trebuie sa ii spun atacatorului, daca nu cumva o fii chiar spionul maisus pomenit, ca inca de pe băncile şcolii primare am invatat ca atunci când faci afirmaţii trebuie sa expui si argumentele care sa le sustina.
Am aflat ca Şerban Andreescu, a fost si el atacat in urma aceluiaşi material.Am considerat ca este normal sa expun in articolul respectiv fotografii cu persoane cunoscute, creatori români de benzi desenate prezenţi la faţa locului, tocmai pentru a construi o imagine cât mai exactă a momentului.Aceasta nu înseamnă ca Şerban Andreescu, sau Puiu Manu (amandoi apar in cadrele care insotesc textul), au legătură cu cele relatate acolo.Ideile scrise imi aparţin si propun rauvoitorilor sa nu mai improaste cu noroi desenatorii noştri, sunt puţini si asa.Loviţi in noi cei care citim si colectionam poveşti grafice, chiar dacă nici noi nu suntem mulţi pe plaiurile mioritice.
Sa revenim la Salon.Intre 7 noiembrie si 5 decembrie 2013 avut loc douăzeci de evenimente !!! Cifra rotundă ma face sa cred ca nu este întâmplătoare.A inceput joi s-a incheiat tot joi.Dacă  citiţi aceste fraze vi se pare ca totul este corect.20 de actiuni in 30 de zile.Este o impresie falsă, credeţi-ma.Totul se putea termina in cel mult şapte zile.Ar fi fost mai interesant.De exemplu intre 10 si 16 noiembrie nu s-a întâmplat nimic.Iar locaţiile de desfăşurare au fost in număr de cinci.Puteai sa te plimbi prin tot centrul vechi al Bucureştiului.Când la Victoria Art Center pe Calea Victoriei 12c, cînd pe str. Doamnei  nr.3 la Galeria Saint Ink.Puteai sa mergi si mai departe la Anthony Frost pe Calea Victoriei nr.45, deşi nu suntem atât de puternici încât sa rezistăm expunerilor grafice de aici.Dacă totusi am fi scăpat cu bine, puteam merge la Librăria Jumătatea Plină, colţ cu Piaţa Amzei nr.1, deasupra unui bar.Barul rezolva situaţia după care urma lansarea albumelor in camerele de deasupra.Ce legătură sa fie intre băutura si BD.Sa înteleg ca trebuia sa consum alcool inainte sa particip la lansarea albumului Kegawa et moi al lui Nicolas Julliard...Glumesc !
Alaturi de cel pomenit mai sus, au mai participat artisti români si straini mai mult sau mai putin cunoscuţi.Am relatat succint la timpul potrivit câteva dintre aceste manifestări.Nu am reuşit sa fiu prezent la toate.Am nervii mei...E greu cu 3D-ul pe hârtie (vezi albumul Jim Curious de Matthias Picard - sa fie ruda cu Jean Luc ?!? )...A fost tot o glumă !
Per total, puţin, foarte puţin.Trei albume lansate, o expoziţie fara planşe originale, câteva prezentari ale unor autori, una dintre ele s-a tinut la cea de a cincea locaţie Librăria Kyralina si a aparţinut Ilenei Surducan.Ea nu a lansat nici o carte de data aceasta.


A facut-o insa sora ei, Maria Surducan.Praslea cel Voinic si merele de aur a ajuns in Bucureşti joi 28 noiembrie la Librăria Jumătatea Plină, după o lansare in orasul natal al autoarei, Cluj.Din imaginile imortalizate  mi s-a părut ca acolo a fost mult mai bine decât in Bucureşti.Este poate o părerea subiectivă.O librărie adevărată, nu una improvizată in nişte camere de deasupra unui bar, mi se pare mai potrivită pentru asa ceva.
Revenind la Praslea, un roman grafic după cum l-a numit chiar autoarea ei, trebuie sa va spun ca nu este chiar ceea ce pare.Inspirat din basmele Praslea cel Voinic si Merele de Aur, Pasărea Măiastră si Lupul cel Năzdravan, mi se pare după ce am citit-o pentru "copii mai mari".Chiar dacă nu sunt in totalitate de acord cu stilul desenatoarei (ma refer la aceasta lucrari), mărturisesc ca scenariul este bine construit, cu personaje bine conturate si rezolvări grafice neaşteptate.Combinaţia de poveste, cu fantastic si SF in acelasi timp, duce  la un rezultat pe care mărturisesc ca nu l-am asteptat : Heroic-Fantasy.
Maria Surducan a  povestit felul in care a conceput cartea, referindu-se mai mult la partea strict tehnică.Atunci când a fost întrebată dacă formatul cartii, mai mic decât al unui comics, se datorează unor motive financiare, desenatoarea a spus ca aceasta i se pare cea potrivită pentru un roman grafic.Oricum cartea a fost editată cu ajutorul celor care au dorit sa doneze bani, in numai 300 de exemplare.E mult, e puţin, numai timpul ne va spune.
Mărturisind ca nu am înteles de ce Praslea este  numit in partea a doua a cărtii Fat Frumos !...imi permit o observaţie adusa autoarei.Cred ca atunci când lansezi o carte, lansarea fiind anunţata public si nu intr-un cadru intim, atunci aceasta trebuie sa fie pentru toată lumea, nu doar pentru prietenii de pe facebook.
Totuşi Praslea a fost unul din momentele importante, nu neaparat reuşit, al Salonului care a lasat cortina pe data de 5 decembrie 2013.




Cortina o las si eu sa cadă, dar nu pentru mult timp.
Captain Romania



 

Niciun comentariu: