marți, 20 noiembrie 2018

Top 10 citate ale regretatului tată al benzilor desenate Stan Lee


Dl. Jup este singurul autor BD român care a adus un omagiu grafic genialului Stan Lee


"Unul dintre pilonii industriei benzilor desenate, Stan Lee, a plecat din viață la vârsta de 95 de ani, pe 12 noiembrie 2018.
Iată zece dintre cele mai frumoase și inspiraționale citate ale tatălui universului Marvel.
 I. Cea mai importantă super-putere este norocul. Dacă ai noroc, îți reușește absolut totul.

II. Îndată ce moare un om celebru, peste 15 minute ziarele publică articole de o pagină despre acesta. Te miri de cum reușesc să o facă atât de repede? Ne-am pregătit din timp, îți vor spune ei.

III. Vederea mi s-a înrăutățit atât de mult, încât nu mai pot citi benzi desenate. Nu doar benzi desenate: nici ziare, nici cărți – fontul e prea mic. Mi-e dor să pot citi. Aceasta e cea mai mare pierdere din viață.

IV. Mulți așteaptă să se pensioneze, ca să poată juca golf, să se odihnească pe un iaht sau ce le mai place să facă. Dacă eu aș juca golf, l-aș lăsa imediat baltă și m-aș gândi la un nou show TV.

V. Benzile desenate sunt povești pentru maturi. Când creștem mari, nu mai admirăm poveștile cu vrăjitori răi, dar continuăm să iubim eroi fantastici și inexplicabili care au super-puteri. Oameni, care ne seamănă, dar care sunt mult mai puternici decât noi. De aceea, Iron Man, Avengers, Spider Man și alții sunt la fel de populari ca și Jack și vrejul de fasole. Astea sunt povești bune despre personalități adevărate, în care ne vedem pe noi, dar care sunt mai puternici decât noi. Gata, am terminat cu lecția de filosofie. Ciopliți asta într-o piatră, vă rog.

VI. Am știut mereu că scrisul este cel mai interesant lucru care poate exista. Țin minte cum, în copilărie, până au apărut benzile desenate, ne jucam cu prietenii într-o colibă din Long Island (New York). Joaca se numea Povestitorul. Eu eram povestitorul, iar prietenii scriau poveștile mele. Nimic din ceea ce a fost scris pe atunci nu a fost publicat, dar a fost foarte distractiv.

VII. Nu am crezut niciodată că Spider Man va deveni un fenomen mondial. Speram doar să se vândă, pentru ca eu să nu-mi pierd jobul.

VIII. Dacă Shakespeare și Michelangelo ar fi vii astăzi și ar decide să creeze benzi desenate, Shakespeare ar scrie scenariul, iar Michelangelo ar face desenele. Cine ar putea spune că aceasta nu e o formă de artă, la fel ca toate celelalte?

IX. Mama mea a fost cea mai bună mamă din lume. Ea mă considera unic. Odată, i-am adus de la școală o poezie pe care am compus-o eu – și mama mi-a spus că sunt al doilea Shakespeare. De atunci, se pare, sunt în stare să fac orice. E uimitor cum părinții ne schimbă percepția cu privire la lume.

X. Mulți oameni sunt grei de cap și cred că, dacă cineva nu seamănă cu ei, acesta este neapărat un om rău. În curând, bruneții vor începe să urască blonzii, iar cei înalți – pe cei scunzi. Asta e o prostie! Dacă benzile mele desenate vor putea schimba această percepție, dacă ne vor ajuta să înțelegem că toți sunt egali, lumea va deveni un loc mai luminos."

Antoci Cosmina, cotidianul.md  
                                                                                                                     Surse: Esquire, The Guardian


Niciun comentariu: