miercuri, 9 mai 2018

Spiritul european...




Astăzi este ziua Europei. De când am călătorit prima oară în Franţa, mai întâi cu gândul,  devorând cu nesaţ revista Pif Gadget, ulterior, după 90, cu trenul, la invitaţia lui Pierre Pascal, directorul Festivalurilor BD de la Angouleme şi Grenoble, am crezut  în spiritul nostru (în mod cert, al meu) european. Am fost membru de onoare sau cotizant în mai multe asociaţii franceze şi belgiene, iar din 1998  m-am implicat  foarte mult  în viaţa asociaţiei belgiene CRIABD, fiind ales, la un moment dat,  membru în Consiliul său de administraţie şi trezorier.
După  20 de ani de activitate, sunt onorat să văd că munca mea benevolă în folosul asociaţiei CRIABD  chiar a servit la  ceva: publicarea mai multor autori români în revista asociaţiei (Călin Stoicănescu, Viorel Pîrligras, Şerban Andreescu, se pregăteşte Daniel Danil), organizarea a numeroase expoziţii, în Belgia, Franţa, Luxembourg, cu participarea a cel puţin zece desenatori români,  dar şi,  iată, la elaborarea volumului de exegeză, unic în lume,  La BD chrétienne, apărut în februarie 2018 la editura Karthala din Paris. 
Ça, c`est l`Europe!





Niciun comentariu: