sâmbătă, 7 februarie 2015

Librăria RABIT COMICS




Ninsoarea de afară mă duce cu gândul la ninsoarea de pe coperta numărului 5 al interesantei reviste The Walking Dead, pe care am cumpărat-o week-end-ul trecut de la librăria Rabit Comics din Bucureşti.



Bulevardul Nicolae Bălcescu nr 35, la intersecţia străzii respective cu C.A. Rosetti  - o adresă pe care ar trebui s-o ţineţi minte, dacă sunteţi fani comics, pentru că aici se află  o altă adevărată librărie românească de benzi desenate/comics.
Am găsit aici cele mai noi titluri  de la marile edituri americane Marvel, DC Comics, Image, Bongo Comics, etc, inclusiv numere din celebra „Saga” despre care tot vorbesc prietenii mei geeks.
În ceea ce mă priveşte fiind mai ales colecţionar de benzi desenate româneşti şi franco-belgiene, am cumpărat cel mai nou număr din Deathstroke, inkuit de Sandu Florea, precum şi nr. 5 din incitanta revistă The Walking Dead, în româneşte.

Deschid o paranteză aici. Nu mi-e ruşine să recunosc că am pierdut un pariu cu mine însumi:  după zecile de reviste de BD care au capotat în cei 25 de ani de post-comunism (la unele dintre ele fiind chiar eu acţionar, redactor, colaborator) am fost convins că vremea revistelor s-a dus.
A apărut însă pe piaţă revista HAC,  care mi-a schimbat radical părerea. Datoriei obstinaţiei patronului ei (asta implicând nu doar un capital solid,  cât mai ales o foarte bună pricepere managerială), datorită excelentei echipe, revista scoate pe piaţă în curând numărul 15.
Încurajaţi de reuşita HAC, alţi fani au îndrăznit şi ei să iasă pe piaţă cu alte publicaţii. De exemplu, Terapie de basm este mai degrabă o revistă decât un comics, dar încă nu şi-a găsit viteza de croazieră.


The Walking Dead este un alt tip de publicaţie.  Editorii săi au fost încurajaţi de HAC,  dar tatonează o piaţă unde nu au reuşit Corint, Egmont şi alte edituri mari,  cu Superman, Spiderman, Batman, Wolwerine, Super-Eroi etc.
Ei abordează şi o altă strategie. Spre deosebire de HAC, care apare odată la două luni (trebuie timp echipei să imagineze şi să  deseneze noi aventuri ale lui Ştefan şi coechipierilor săi) TWD iese pe piaţă odată la două săptămâni, profitând de faptul că preiau benzile desenate  deja apărute în  State.
Personal consider că nu e vorba de nicio concurenţă aici ci, dimpotrivă, ambele publicaţii aduc spre lectura benzilor desenate adolescenţi şi tineri  care, poate, altfel nu ar fi citit nimic.

Fără să dezvălui secrete, vă anunţ că la Comic Con, în mai, se vor lansa două noi reviste de benzi desenate româneşti.

Astăzi avem  autori de benzi desenate, editori, librari, există chiar şi paraziţi ai benzii desenate şi mai presus de toate, există un public din ce în ce mai numeros.

Pe urmele cardinalilor care, atunci când iese fum alb pe unul dintre coşurile Vaticanului,  exclamă  „Habemus Papas !”, putem şi noi să constatăm, cu serenitate: 
 „Avem benzi desenate în România!”



Niciun comentariu: