marți, 11 iunie 2024

Oameni pe care i-am cunoscut în minunata lume a Imaginarului - un nou volum semnat de Dodo Niță

 


Din 1984, de când  am început să frecventez cenacul SFVA din Craiova, am putut    întâlnesc și uneori chiar să colaborez cu  câțiva mari scriitori SF pe care îi citeam și-i admiram : Radu Honga, Ion Hobana, Horia Aramă, Galia Maria Gruder, Nicolae-Paul Mihail,  Florin Manolescu, Ştefan Ghidoveanu,  Cristian Ionescu, Liviu Radu, Valentin Nicolau…

 După 1991, când am început să organizez Salonul Internațional al Benzii Desenate din România și să particip la festivaluri BD din Europa, am avut șansa extraordinară să cunosc și chiar să devin prieten cu uriași autori de benzi desenate români precum Livia Rusz,  Albin Stănescu,  Virgil Tomuleț, Marga Ștefănescu,  Romeo Voinescu,  francezi  precum  Moebius, Louis Cance, François Corteggiani, Michel Plessix,  belgieni precum Marcel Marlier, Raoul Cauvin, Pascal J. Zanon, portughezi precum José  Ruy etc.

 Astăzi toți acești oameni nu mai trăiesc,  dar au rămas vii în amintirile mele și în biblioteca mea, prin cărțile și albumele lor de benzi desenate. 

Așa că, la inițiativa lui Cătălin Pavel, am scris despre ei în paginile acestui volum publicat de editura  Pavcon, cu  credința  că amintirile mele vor interesa cititorii de SF și de BD din țară.




 

 

Niciun comentariu: