joi, 14 iunie 2018

ZAIAFET: Istoria Benzii Desenate Româneşti


 Întotdeauna mi-am închipuit  că scriitorii cărora li se adaptează romanele sub formă de filme sunt nişte oameni fericiţi... Zilele trecute am aflat  cu adevărat ce simt ei.
La interval de o zi, doi prieteni, Răzvan B. şi Ion M. mi-au semnalat  că pe canalul de you tube „Zaiafet” vlogărul Horia  Sârghi  a făcut un film foarte drăguţ despre cartea mea, Istoria Benzii Desenate Româneşti.
Şi nu doar eu am  aflat despre filmuleţul documentar, ci şi alţi 44.500 de internauţi!
Dacă şi acum mai există cineva care să nu fi auzit de Istoria BD româneşti, atunci persoana respectivă nu are nicio scuză.

Puteţi vedea filmuleţul aici:

https://www.youtube.com/watch?v=Tku2NZOxYF4


Mai jos am spicuit şi câteva dintre cele 300 de comentarii, unele răspunzând la întrebarea lui Horia despre ce benzi desenate au citit:

România explicata   Niceeee

 King of Terra   Puiu Manu e un fel de romanian stan lee care a facut o treaba foarte buna aducand comic-urile in romania. Pana acum au fost cateva serii romanesti foarte bume ca HAC sau TFB. Pacat totusi ca s-a sfarsit seria HAC, dar macar a fost buna.


Toto   Foarte tare episodul Horica. Idee pentru urmatorul film: vulcani,avand in vedere ce s-a intamplat cu vulcanul fuego din guatemala acum o zi

Tony Criss  Iar te-ai îngrășat bai Zaiafetule!

 Tistea Alexandru Încă am prima mea banda desenată, cumpărată de mama mea in timp ce eram mic copil, una cu Tom si Jerry, după 1999, anul nasterii mele, se găseau si benzi desenate de acest gen



Carmen nu imi plac benzile desenate, prefer cartile pt ca imi permit sa imi imaginezi personajele, locurile descrise si actiunea cum vreau eu, imi place sa citesc mult si am carti destule, in ca putine pt gusturile mele, imi lipsesc multe volume pe care trebuie sa le recuperez, dar nu imi plac benzile desenate , nu am citit si nici nu am cumparat 

Outrage Swampert  Cine știe despre banda desenată Harap Alb Continuă? E genială!

Tovarasul Lenin   Una dintre primele mele benzi desenate a fost una din revista cu doxi , pe care o vindeau aia prin scoli acum ceva timp.

Ioana Cocut  Da am citit o carte grafică "zâmbește!" 

BlackMagic Turkey  Am citit Rahan in franceza gasite prin pod la tara. Au fost ale lu' tata cand era mic. 

Arbok 3500  Capitanul Ro,clar

Candy King   Prima banda desenata romaneasca pe care am citit-o a fost cu mickey mouse

Yvan Turbink   cele mai tari benzi desenate le gasesti in kamasutra 

Luciana Dumitrescu  inca am o colectie de peste 50 de benzi desenate cu W. I. T. C. H.... Cred ca fetele stiu mai bine despre ce zic :))

Lucian Orzănică  Am citit ceva despre un fel de tarzan dar se numea Rahan

Dragos Popica   De departe un subiect foarte interesant si amplu. Pacat ca nu pot da inimioara la clip:))


Robert  BAMSE frate, prin 90 era destul de interactiva, avea jocuri, povesti, stiati ca... asteptam cu nerabdare noul numar

Sergiu Dana   Recomand revista HAC(Harap Alb Continua), foarte buna interesanta si cu o continuare foarte reusita a unui basm al copilariei.(LIKE i dont know marvel versiunea romaneasca ...dar mai buna). :D :)

Matei Gabriel   Da. Rahan. Nu ma intreba ce mi a placut. Eram mic si prost oarecum. :)) 

Rando Moldova   Super episodul, Zaiafet Ce zici de un episod despre istoria desenelor animate romanesti?

Leo Nidas  Erau niste benzi pe vremea lu' Ceasca cu Rahan si alea de la sfarsitul revistelor Cutezatorii gen Dan Buzdugan ,Ostrovul Lupilor,Comoara lui Dromihete

Tymonionul   Am citit o bandă desenată şi era în română

Alex Curici   Am citit Maus,un roman de benzi desenate scris de fiul unui fost deținut evreu de la Auschwitz,povestea e 100%reală.In carte evreii sunt șoareci,nemții pisici,polonezii porci iar americanii câini.E foarte interesanta abordarea asupra Holocaustului,e diferita de orice s-a putut scrie.Chiar te rog sa o cauti,poate faci si un episod despre:))

Mister Pinguin   Da, am citit Tintin cand aveam 8 ani, mi a placut atat de mult

Night Creature Cel mai recent am citit Capitanul Ro.Te pupa Cneazul Igor

Mihai Ghiţă  Imi plac benzile desenate si acest videoclip este perfect pentru mine. Multumesc Zaiafet. 

Andreea Hana De calitate materialul. Daca mai hoinaresti cu Grisi si te tenteaza un muzeu de benzi desenate, mergi in Angouleme, Franta

Robi Codrut   Am citit "The Walking Dead" pe vremea cand aparea tradusa in romana. Am toate numerele care au aparut in Romania (26) pana cand au dat faliment baietii care se ocupau de traducere. Inca imi pare rau de treaba asta. Parea o initiativa super buna si e mare pacat ca in tara asta a noastra benzile desenate nu prezinta mare interes... 

Andrei Chiriac  Primele benzi desenate de care imi amintesc le-am gasit pe la bunici in biblioteca si se chemau "Stramosii", erau despre Burebista si Decebal. Keep up the good work, Horica!

Oberstul   Asta e partea 1/3, nu? Adica te-ai oprit cu benzile desenate fix cand s-a ajuns la comunism si ne-ai trimis la biblioteca dupa carte.




Mulţumesc, Horia Sârghi, pentru  "zaiafetul"  tău!

Niciun comentariu: