duminică, 6 iulie 2014

Biblioteca Naţională a României – un simplu caz de plagiat




 După scandalul expoziţiei contra benzii desenate organizată de Plagiatorul Ciubotariu la Biblioteca Naţională a României (BNR), expoziţie care a avut ca unic scop legitimarea a tot felul de autori pornografi, spoitori de pereţi, mizerabilişti, dar toţi paraziţi ai instituţiilor culturale de stat,  fiind prezentaţi pe picior de egalitate cu titanii BD-ul românesc, Puiu Manu, Livia Rusz, Sandu Florea, Valentin Tănase, Mircea Arapu etc, lucru care i-a reuşit din plin pentru că unii dintre aceşti mâzgălitori s-au plimbat pe banii dvs., ai contribuabililor, la Noaptea Batjocurii Culturale organizată de ICR Berlin,  publică mâzgăleli la editura pornografică Jumătatea Plină, pe banii tot ai dvs, sustraşi prin facturile emise de CEZ etc., bref, am dorit să scriu şi să semnalez şi o expoziţie bine făcută, pe care am vizitat-o cu plăcere, intitulată „Caricaturişti Români în colecţiile BNR”.
Am cumpărat şi catalogul, de asemenea bine tehnoredactat, cu reproduceri de calitate după caricaturi apărute în urmă cu până  la  o sută de ani.
Am citit cu interes catalogul, doar la prezentarea lui George Voinescu m-am blocat vreme de 3 secunde: „unde am mai citit eu acest text?” 
 

După 3 secunde mi-am dat seama nu doar că mai citisem pe undeva prezentarea, ci chiar eu o scrisesem, în Dicţionarul Benzii Desenate din România (editura MJM, 2005).
Ca să vă convingeţi, vă propun spre lectură paginile respective extrase din catalog şi din Dicţionar şi să constataţi  singuri dacă în catalog s-au pus ghilimele obligatorii şi s-a citat numele volumului de unde a fost copiat textul.

Editura Bibliotecii Naţionale a României, Bucureşti, 2013


Editura MJM Craiova, 2005


Numele autoarelor  textului catalogului sunt  Anca Andreescu şi Mariana Radu. 
Nu ştiu cine sunt,  dar îmi este clar  acum de unde propensiunea Bibliotecii Naţionale a României de a colabora doar cu plagiatori (conform proverbului „Cine se aseamănă se adună”).
Să nu vă miraţi dacă peste câţiva ani veţi vedea că doamnele respective se vor lansa în politică şi vor ajunge poate, prim-ministrese,  sau preşedinte de ţară.
Aveţi exemplu Plagiatorului Ciubotariu care, după ce a încasat, imoral, prin plagiat, minciună şi furt,  aproape un miliard de de lei de la Institutul Cultural Român, în loc să fie excomunicat de mica comunitate a benzii desenate româneşti, dimpotrivă el este admirat (ca un haiduc care a furat banii de la bogaţi -  iar în România bogatul cel mai uşor de prăduit rămâne for ever  statul )  şi promovat în continuare....
Restul e tăcere.

Un comentariu:

Paul S. spunea...

cele două pupeze compilatoare au reuşit să facă un catalog ridicol. unde n-au găsit texte de copiat, pe modelul Igor Mocanu, s-au apucat să inventeze. Astfel Pascal (Rădulescu) se transformă în Doru Pascal, iar (Lupu)Gall devine Hamy Gall. Doar dacă aveau o decentă inteligenţă, şi-ar fi dat seamă că Doru Pascal, născut în 1927, n-ar fi putut creiona atât de matur portretul lui Păstorel Teodoreanu, datat 1940. Dar de fapt, nu inteligenţa e problema unor fătuci dispuse la furt, ci gradul dens de nesimţire la care s-a ajuns în cultura română.