vineri, 15 ianuarie 2021

Povestiri desenate - istorice și comice (Cristian Ciomu) /Retrospectiva Anului BD 2020




"Albumul a apărut în vară, dar, chiar dacă am citit introducerea și am frunzărit poveștile imediat ce l-am primit, n-am apucat să-l citesc cap coadă până astăzi. Asta și pentru că ajunsese cumva în zona de "BD citite" în loc să rămână în zona de "pentru lectură" 


Albumul are 60 de pagini, arată bine, e tipărit îngrijit, alb-negru, în format franțuzesc, cu coperți cartonate.
Conține trei povești desenate realist:
Lumea lui Athum, BD început în 1971 și completat în 2014, în care Athum și Taroh, adevărați "fii ai unor veacuri aprige" se luptă cu elementele naturii (interesantă geneza BD-ului, care imortalizează o prietenie din adolescență)
Moartea lui Decebal, cea mai șlefuită bandă desenată din album (și, judecând după prezentarea din introducere, și cea mai publicată), combină istoria și legenda în câteva planșe pline de sânge și de efecte sonore.

 


 

Moșule! Unde ești, Moșule? - nu, nu e cu Moș Crăciun, e cu Zalmoxis 
...și mai conține câteva zeci de gaguri cu personaje create pentru diferite reviste cu viață mai scurtă sau mai lungă (revista Clubul Benzilor Desenate BDC fiind printre cele cu viață lungă, evident) - Prichindel și CorcodelSucă și Nea Mărin (de la Amza Pellea citire), respectiv cei patru mușchetari din Clubul BDC, ale căror aventuri se terminau invariabil cu o bere bună.

 


 Un hobby concretizat, deci. Felicitări, mi-a plăcut."


Eddy Pandele

Niciun comentariu: