vineri, 6 februarie 2015

Jacques Kamb 1933-2015




Încă unul dintre magicienii desenelor care ne-au fermecat copilăria a emigrat în Neverland: Jacques Kamb!
 Îl cunoşteam de mai bine de 40 de ani, prin intermediul simpaticelor sale personaje Dicentim şi Bougredane.
Mai târziu, când Pif Gadget nu mai ajungea în România şi alergam ca disperaţii prin anticariate după numere mai vechi sau după revista Vaillant, am aflat că a mai desenat şi alte personaje, precum Couik sau seria pseudo-SF Zor et Mlouf  contre 333.
Iar târziu de tot, în anii din urmă, citind diverse  monografii consacrate fenomenului Pif, am aflat că  Jacques Kamb este cel care l-a creat – ca scenarist – pe nemuritorul  cowboy Teddy Ted.

A mai scris scenarii  şi pentru amicul nostru Mircea Arapu (mai multe aflaţi aici)




Am avut uriaşa plăcere de a-l întâlni pe Jacques Kamb la un Salon BD în Franţa, în 2010, apoi  la expoziţia  Pif en Roumanie organizată la Sala Dalles, în 2012. (fotoreportaj aici). Am stat de vorbă îndelung  şi am primit dedicaţii de la el. Un om mititel de statură dar cu un suflet cât un munte,  un fel de Puiu Manu  francez.



Ne-am promis să ne mai revedem, din păcate timpul nu a mai avut răbdare nici pentru el.

Ultima sa dedicaţie am primit-o pe acel special Dicentim Poche realizat de inimosul Jean Luc Muller, pentru a finanţa  filmul pe care îl realizează despre fenomenul Pif, în urmă cu două luni... 


Au revoir Monsieur Jacques Kamb! A se revoir dans le paradis de bedephiles!

Niciun comentariu: