vineri, 21 martie 2014

Misterul învăţătorului… Negrea-Gan





Tot ce voiaţi să ştiţi despre misteriosul  Dumitru Negrea, desenator   al straniei BD  Misterul învăţătorului Helmuth,  şi nu aţi găsit în Dicţionarul Benzii Desenate din România (editura MJM Craiova, 2005)  puteţi să aflaţi acum de pe site-ul  CoLo-Ro.
Prima oară am văzut fragmente din  Misterul învăţătorului Helmuth prin 1986-1987 în colecţia lui Viorel Pîrligras. Am rămas fascinat de grafismul său cu totul neobişnuit, şi nu mi-am revenit până astăzi când o recitesc cu aceeaşi plăcere ca acum 30 de ani.
 Deşi autor doar a câteva benzi desenate, el fiind de fapt caricaturist şi ilustrator, aşa cum puteţi citi pe Colo-ro, Dumitru Negrea rămâne în memoria afectivă a noastră, bedefililor, prin grafismul său puternic şi original.

Profit de ocazie că să reiterez toată admiraţia mea pentru acest adevărat Muzeu al ilustraţiei de carte  care este Colo-ro. Pentru prima oară în istoria graficii de la noi  găsiţi acolo remarcabile portrete de mari ilustratori tale români,  precum şi prezentări de reviste şi colecţii de carte,  despre care nu a mai scris nimeni până acum.
(Ca să vă daţi şi mai bine seama de titanica muncă pro-bono a animatorului site-ului puteţi să comparaţi site-ul său cu cel mincinos intitulat Muzeul Benzii Desenate, unde nu găsiţi decât comunicate de presă şi lăudăroşenii puturoase despre aşa-zisele realizări ale impostorului Ciubotariu, cel mai adesea pe banii diverselor instituţii de stat şi mai ales ICR.)

La Mulţi Ani, dr. Paul Stoica, şi multă putere de muncă!

Niciun comentariu: