duminică, 14 februarie 2021

Luca Niculescu și revista PIF

 


Descoperim cu bucurie (dar fără mirare) că și dl Luca Niculescu, ambasadorul României la Paris,  este pasionat de revista PIF. Iată ce am putut citi  pe pagina sa de FB:

"O surpriză foarte plăcută azi la chioșcul de ziare : Pif a reapărut ! (cei născuți la sfârșitul anilor 60 și în anii 70 pot înțelege bine emotia). Revista copilăriei noastre era de găsit în România pentru că era editată la București ca urmare a prieteniei dintre Nicolae Ceaușescu și liderul comunist francez, George Marchais. Mulți dintre francofonii generației mele au început să silabisească în franceză încercând să înțeleagă ce spun Pif, Pifou, Hercule sau, cel mai important, Rahan, « fiul timpurilor fioroase ».



Toți acești eroi sunt de regăsit în primul număr din noua ediție. Pif-ul de azi nu mai e editat de Partidul Comunist, ci de un fost coleg de partid al fostului președinte Nicolas Sarkozy, dar personajele sunt aceleași și, în plus, nu lipsește « surpriza » (așa îi spuneam în România, în Franța este gadget). Supriză care este de sezon și ecologică : un brăduț pe care îl putem planta în curte. Glop-Glop!" (16 decembrie 2020)







"O să spuneți că am o mică obsesie cu PIF. Și poate că așa este, pentru că, la fel că mulți oameni din generația mea, gustul pentru francofonie mi-a venit din lectura PIF și Rahan (de fapt, la început, nestiind franceza, îl rugam pe bunicul meu să îmi traducă benzile desenate și apoi mă duceam repede la gașca de copii din fata blocului și răsfoiam paginile recitând atât de bine, încât prietenii mei chiar credeau că vorbesc franceza, ceea ce nu era cazul atunci, nici pe departe ). A apărut în chioșcuri aici cel de-al doilea număr, de fapt, un număr special. Sunt prezenți mulți dintre eroii cunoscuți și a revenit Rahan, fiul lui Crao, cu un episod vechi și rar, din 1977.



În anii 70, PIF era editat de Partidul Comunist Francez (motiv pentru care putea fi găsit și în România). Azi el a fost relansat de un fost om politic de dreapta, Frederic Lefebvre, ministru într-unul dintre guvernele lui Nicolas Sarkozy. Am avut recent o discuție cu el, era entuziasmat de succesul pe care îl are «noul» PIF (aproape 200 de mii de exemplare vândute pentru primul număr). La fel de entuziasmat era și de succesul pe care îl are revista în România, de unde a primit sute de reacții. Are foarte multe idei pentru revista, l-am rugat să trimită mai multe exemplare și în țara noastră, pentru că am primit și eu reacții, de la « pifologi » români nemulțumiți că nu l-au putut găsi în chioșcuri. Și cred că ne vom vedea curând, când condițiile sanitare vor fi mai bune, pentru a discuta despre revista și - de ce nu ? - despre un proiect PIF care implice într-un fel și România." (14.02.2021)




Niciun comentariu: