afiş desenat de domnul Grăjdeanu |
O nouă escrocherie made by Muzeul Ciubotariu
Atras de titlul său incitant, am vizitat zilele trecute expoziţia de la Muzeul Municipiului Bucureşti, cu speranţa că Pisica Pătată o fi învăţat să facă expoziţii, ţinând cont că şi-a însuşit, imoral şi ilegal, sute de planşe şi desene originale de la marii graficieni Matty, Livia Rusz, Puiu Manu, N Nobilescu , Valentin Tănase etc.
Din păcate, deşi
a fost plătit cu aproape un miliard de lei de către Institutul Cultural Român
pentru talentele sale de « curator », deşi s-a plimbat - pe banii dvs., stimaţi cititori – la manifestări
BD de la New York, Bruxelles, Madrid, Berlin, Stockholm, Praga, Budapesta etc,
Pisicul Pătat nu a învăţat nimic.
În primul rând nu a învăţat
că la o expoziţie tematică nu criteriul cronologic este cel folosit ci cel
tematic. Pisicul Pătat a pus planşele, fără nicio noimă, în ordinea apariţiei lor în reviste şi albume,
şi nu, după cum era firesc, grupate pe teme (aeroportul Otopeni, centrul
Bucureştiului, Arcul de Triumf, parcul
Cişmigiu etc.
Sau, eventual, în ordinea cronologică a evoluţiei oraşului : secolul 19, secolul 20, secolul 21.
În al doilea rând, Pisicul habar nu are că doar planşele
originale sau facsimilele se expun la formatul original, iar atunci când e
vorba de reproduceri acestea trebuie mărite cu măcar 33% (uneori mergându-se
până la 200%). Din acest motiv, dar
şi pentru că lumina în sala de expoziţie este slabă, planşele abia se pot citi.
Ori banda desenată, aşa cum ar trebui să ştie omul care a încasat un miliard de
lei de la ICR ca şi « curator », se
citeşte, nu doar se priveşte!
Un alt lucru care demonstrează habarnismul cronic care îl
caracterizează pe “curator” este selecţia planşelor. În principiu, a selectat câte o planşă de la
fiecare autor. Doar de la Marin Iorda a pus pe pereţi două, pentru că auto-intitulatul « istoric »
al BD-ului românesc habar nu are că Geo este pseudonimul lui Iorda.
Rămânând la acesta din urmă, în albumul său Haplea
Păţanii şi năzdrăvănii apare o frumoasă
vedere panoramică din anii 30 a Pieţei Universităţii, cu statuia lui Mihai
Viteazu, în prim plan. Pentru « curator » aceasta nu era o planşă
reprezentativă pentru imaginea Bucureştiului în BD, aşa că a ales o alta, insipidă, în care apare un tramvai pe plăcuţa căruia scrie Obor.
De la graficianul
Burschi, pe a cărui văduvă a înşelat-o
să-i dea planşe pentru ilustrarea Istoriei
BD şi a Monografiei Burschi, şi
din 2010 până astăzi nu doar că nu le-a mai dat înapoi ci a început să facă
bişniţă cu ele, a ales o planşă în care
apare aeroportul Otopeni, deşi acesta mai figura şi în alte exponate. În schimb
Casa Scânteii, văzută din elicopter de personajele lui Burschi, nu a fost considerată
de « curator » reprezentativă pentru Bucureştiul comunist. Sau, mai probabil, habar nu are de ea, nu era între cele însuşite imoral de la doamna Gruder.
Faptul că a pus
în expoziţie planşe în care doar apare
cuvântul Bucureşti, considerându-le reprezentative pentru tema aleasă, ilustrează cel mai bine discernământul « curatorului ».
Dar reaua sa
voinţă este ilustrată de faptul că aşa zisul curatorul nu a pus în expoziţie
nicio planşă extrasă din albumul Ioniţă Tunsu, haiduc de Bucureşti.
Ioniţă Tunsu |
Ori acesta este
un album emblematic pentru tema expoziţiei, acţiunea sa desfăşurându-se aproape în întregime în
capitală, iar autorii, maestrul Puiu
Manu şi profesorul Marius Leştaru, s-au documentat
luni întregi pentru a reconstitui veridic Bucureştiul secolului XIX.
Expoziţia "Bucureştiul în benzi desenate" s-ar fi putut realiza
doar cu extrase din albumele Ioniţă Tunsu, haiduc de Bucureşti şi Zobb,
un extraterestru în Bucureşti, al lui Octav Ungureanu.
Pisicul Pătat a preferat
să pună însă câte o planşă de la 60 de autori diverşi, o bună parte de la clanul
constituit în jurul falşilor editori şi librari pornografi Jumătatea Plină.
Doar câte o
planşă de la fiecare autor am zis ?
Pardon, un sfert din expoziţie conţine planşele celebrului Grăjdeanu !!
Pardon, un sfert din expoziţie conţine planşele celebrului Grăjdeanu !!
Deci, de la clasicii BD româneşti, şi nu-i mai
enumăr, îi cunoaşteţi, alegem doar câte
o planşă reprodusă pe format meschin, iar de la arhicunoscutul şi îndrăgitul de
către zeci de mii de cititori Grăjdeanu punem de zece ori mai mult…. !
Domnul Grăjdeanu este
exemplul tipic de impostor.
Văzând că niciun
salon BD din ţară nu-l invită, nici măcar escrocheria europeană organizată de
amicul său Ciubotariu pe banii ICR, datorită faptului că este un desenator lipsit de strălucire artistică dar are şi un caracter dugos, Domnul Grăjdeanu şi-a făcut propriul lui salon de
buzunar.
Acum cinci ani
Jumătatea plină, cu sprijinul complicei lor din interior, doamna Ruxandra Balaci, l-au păcălit pe
răposatul Mihai Oroveanu, fostul director al Muzeului Naţional de Artă Contemporană
să încalce legea de funcţionare a
Muzeelor şi a colecţiilor publice şi să-i lase să ocupe gratis un spaţiu
consistent din interorul muzeului (asta în timp ce peste o sută de muzee publice din România nu mai au
spaţii unde să-şi desfăşoare activitatea) (Notă. Pentru acest lucru conducerea
MNAC va trebui să dea explicaţii Curţii de Conturi a României).
Anul trecut
Muzeul Ciubotariu, în complicitate cu nişte funcţionare plagiatoare ca şi el de
la Biblioteca Naţională a României (recitiţi articolele de pe acest blog dar şi în ziarul Adevărul) a păcălit directoarea de atunci a
instituţiei să-i finanţeze expoziţia mincinos intitulată Arta benzii desenate şi s-o găzduiască vreme de un an între pereţii
instituţiei de stat.
Domnul Grăjdeanu a
învăţat lecţia, şi tot cu sprijinul unei complice - o doamnă care nici până astăzi nu am înţeles
dacă îi este mamă sau altceva, dar care se prezintă ca jurnalistă la Gândacul
de Colorado (şi le întreabă pe absolut toate persoanele intervievate ce părere
au de marele "artist" Grăjdeanu) deşi este funcţionară la Muzeul Municipiului
Bucureşti, l-au dus de nas pe actualul director de la Palatul Suţu.
Ca şi Jumătatea
plină, Domnul Grăjdeanu s-a lipit ca marca pe scrisoare (sau ca o lipitoare)
de acest director entuziast şi naiv şi
l-a determinat să-i bage bani cu ghiotura în buzunar, ca desenator al cărţii Tata Moşu
sau ca animator de ateliere BD (vai de copiii care vor fi învăţat să
deseneze de la Domnul Grăjdeanu) sau să finanţeze manifestarea sa mincinos intitulată Salon BD.
Ca şi Ciubotariu la
Salonul European BD, doar Domnul Grăjdeanu desenează – slab – afişul manifestării, şi
doar el este pus în evidenţă prin expoziţii personale, în timp ce planşele marilor maeştrii ai BD-ului românesc sunt folosite pe post de decor.
În concluzie,
spre deosebire de East European Comic Con, Salonul BD de la Sibiu, Comic Fest Bucureşti, Comic Fest
Iaşi, dar la fel ca aşa zisul Salon European BD finanţat de ICR, aşa zisul Salon BD de la Palatul Şuţu nu are ca scop promovarea benzii desenate
româneşti, sau a oraşului Bucureşti, ci doar promovarea persoanei fizice Domnul Grăjdeanu.
Orice instituţie de stat din România are paraziţii săi, care se hrănesc, ilegal şi imoral, din banii publici. De anul trecut şi Muzeul Municipiului Bucureşti şi l-a căpătat pe al său.
desen de Domnul Grăjdeanu |
Orice instituţie de stat din România are paraziţii săi, care se hrănesc, ilegal şi imoral, din banii publici. De anul trecut şi Muzeul Municipiului Bucureşti şi l-a căpătat pe al său.
Deşi nu-mi place
să scriu despre benzile desenate pe care le-am citit şi m-au dezgustat, Domnul
Grăjdeanu - care a declarat în scris că salonul BD de la Constanţa este prost organizat pentru
că nu au fost invitaţi Măria sa Grăjdeanu şi Măria sa Ciubi, şi a trimis-o pe mama lui sau ce i-o fi doamna
respectivă, să bată atâta drum de la Bucureşti până la
Constanţa doar ca să întrebe
organizatorii, invitaţii şi publicul de ce nu a fost invitat Grăjdeanu la salon
- mă obligă să scriu despre mâzgălelile sale şi consider
că am acest drept fiind unul dintre puţinii consumatori de BD care i-au cumpărat
toate elucubraţiile grafice (dacă nu chiar singurul).
Aşa că voi
reveni.
Later edit.
Dacă mai doreaţi încă o dovadă a înhăitării paraziţilor benzii desenate, iat-o. Deşi în România publică benzi desenate editurile HAC!BD, Casa Radio, Mandragora, Adenium, Art, Niculescu, Publica, Adevărul, MM Europe, etc, care (falsă) editură credeţi că îşi expune prada la Palatul Suţu?
Da, aţi ghicit:
Later edit.
Dacă mai doreaţi încă o dovadă a înhăitării paraziţilor benzii desenate, iat-o. Deşi în România publică benzi desenate editurile HAC!BD, Casa Radio, Mandragora, Adenium, Art, Niculescu, Publica, Adevărul, MM Europe, etc, care (falsă) editură credeţi că îşi expune prada la Palatul Suţu?
Da, aţi ghicit:
"Artistul" nostru se gudură pe lângă pornografii de la Jumătatea Plină, doar-doar l-or publica şi pe el în colecţia de relaţii imorale româno-cehe. Şi nici nu pot să-l condamn, când vezi mâzgăliturile căpitanului ... pardon, Drob, sau ale Prealordului Akira, Grăjdeanu este la două palme deasupra nivelului (fals) artistic al respectivilor. Mă mir şi că alt artist de talie şi barbă internaţională încă nu a consumat banii CEZ: Robert Obert autoproclamat Lotrec. Dar timpul nu e trecut. Poate doar dacă vreun responsabil cu capul pe umeri de la Ambasada Cehiei, nu opreşte escrocheria între timp.
Un comentariu:
Posterul e jalnic! Sunt de acord cu tine despre Grăjdeanu. El e faker...trist!
Trimiteți un comentariu